آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در سینمای مستند

آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در سینمای مستند
  • نویسنده: سعیده رضوانی
  • قیمت: ۱۱۵۰۰۰ ریال
  •  
سفــارش کتــاب

کتاب«آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در سینمای مستند»، پژوهشی دانشگاهی است که سعیده رضوانی زیر نظر دکتر علیرضا حسینی پاکدهی انجام داده‏ است و به منظور انتشار با نظارت دکتر سعید معیدفر، در قالب کتاب تدوین شده است.

در این کتاب مستندهاي اجتماعي مرتبط با آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان که پس از انقلاب اسلامی ایران تولید شده‌اند، در سه دوره زمانی ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۹، ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ با اتخاذ رويكردي جامعه شناختي  تحليل و بررسي شده‌اند تا از سویی به این سؤال پاسخ داده شود که مسائل و آسیب‌هاي اجتماعي كودكان و نوجوانان در مستندهاي اجتماعي پس از انقلاب چگونه بازنمائي شده‌اند و از سوی دیگر بررسی این نکته كه آيا مضامين اصلي فيلم‌ها و نحوه بازنمائي آسیب‌هاي اجتماعي با جامعه زمان خود ارتباط دارند؟ به عبارت ديگر آيا مستندهاي اجتماعي بازتاب زمان خود بوده‌اند يا خير؟ در اين كتاب مستندهاي اجتماعي توليد شده دربارة كودكان و نوجوانان، به‌منظور واسطه شناخت و ميانجي فهم جامعه و زندگي مردم مطالعه می‌شود.

در اين کتاب ۱۰ مستند اجتماعي پس از انقلاب با روش تحلیل محتوای کیفی و با استفاده از سه رويكرد غالب در جامعه‌شناسي مسائل اجتماعي يعني رويكرد كاركردگرايي، تضاد و كنش متقابل نمادين تحلیل و بررسی شده است.

كودك و استثمار، كوره‌پزخانه، زير پوست شهر، بازي با زندگي، دوزخ، اما سرد، بچه‌هاي خيابان، صورتهاي رنگ پريده، روزهاي بي‌تقويم، بچه‌هاي اعماق، آخرين روزهاي زمستان، ۱۰ مستندی است که در این کتاب تحلیل شده است.


برای خرید اینجا کلیک کنید.




از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید