از مجموعه کتابهای «اقتصاد درون‌زا در ایران» رونمایی شد

از مجموعه کتابهای «اقتصاد درون‌زا در ایران» رونمایی شد

در اولین روز از تیر 1395 و همزمان با میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) از مجموعه کتابهای «اقتصاد درون‌زا در ایران» رونمایی شد.

مجموعه کتاب‌های «اقتصاد درون‌زا در ایران» حاصل گفتارهایی با موضوع اقتصاد مقاومتی با رویکرد فرهنگی- اجتماعی است که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات طراحی و با همراهی اندیشکده مدیریت راهبردی میثاق اجرا و به اهتمام عبدالله بیچرانلو و با همکاری مصطفی اسدزاده و زهرا مهربان تدوین شده است. اقتصاد خانواده بنیان، اقتصاد اجتماع محور، اقتصاد آمایش بنیان، اقتصاد صنایع خلاقه و نرم و اقتصاد گردشگری عناوین این مجموعه است که تاکنون آماده شده است.

در این مراسم، جوادی یگانه، رئیس پژوهشگاه، بر رویکرد اصلی پژوهشگاه در مرجعیت پژوهش فرهنگی در کشور تأکید کرد. رئیس پژوهشگاه همچنین به تغییر رویکرد انتشارات پژوهشگاه اشاره و از آماده شدن انتشار اولین مجموعه از کتابهای مسائل اجتماعی خبر داد و افزود: بخشی از فضای مرجعیت پژوهشگاه در حوزه پژوهش‌های فرهنگی در بخش انتشارات محقق می‌شود.

رئیس پژوهشگاه همچنین به موضوع طرحهای ملی پرداخت و گفت: در دوره‌های گذشته دفتر طرحهای ملی خارج از پژوهشگاه فعالیت کرده اما در دوره جدید با تأیید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر گردید از این پس دفتر طرحهای ملی ذیل پژوهشگاه فعالیت کند.  جوادی یگانه افزود: به‌زودی یافته‌های طرح ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان ارائه خواهد شد. رئیس پژوهشگاه همچنین به ایجاد گروه داده‌کاوی اجتماعی در دفتر طرحهای ملی اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که پژوهشگاه از منظر داده‌های پژوهشی مرجع باشد. وی تأکید کرد: ما هیچ خستی در ارائه داده‌های تحقیقاتی به پژوهشگران نداریم و آن را در دسترس محققان قرار می‎‌دهیم.

 جوادی یگانه همچنین به مجموعه کتابهای «اقتصاد درون‌زا در ایران» که به همت پژوهشگاه تدوین شده است، اشاره کرد و گفت: در راستای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، و با پرهیز از هرگونه کار تکراری و کلیشه‌ای، این مجموعه طراحی، و با همکاری اندیشکده مطالعات راهبردی میثاق اجرا و تدوین شده است.

در این مراسم همچنین سایت جدید پژوهشگاه نیز بارگذاری و از دست‌اندرکاران آن تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید