«جامعه‌شناسی موسیقی آئینی- سنتی اصفهان» منتشر شد

«جامعه‌شناسی موسیقی آئینی- سنتی اصفهان» منتشر شد

این کتاب دستاورد پژوهشی مهدی نصری و سمانه استکی است که با نظارت دكتر علیرضا خواجه احمدعطاری در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.

مسئله اصلی این کتاب بررسی عوامل زوال موسيقي آئیني- سنتي است؛ این پژوهش قصد دارد ضمن شناخت ویژگی‎های موسيقي آئیني ـ سنتي، عوامل به انزوا رفتن آن‏را بازشناسی کرده و همچنین عوامل موثر بر رونق موسیقی سبک جدید و نیز آسیب‎هایی که در این حوزه دیده می‎شود را ذكر کند.

 این پژوهش رابطۀ متغیرهایی چون شکاف نسلی، سبک زندگی، پایگاه اقتصادی – اجتماعی، ذائقۀ موسیقایی و ذائقۀ مداحی را مطالعه می‌کند.

«جامعه‌شناسی موسیقی آئینی- سنتی اصفهان» با تأکید بر ضرورت شناسایی موسیقی اصیل، فاخر و سنتی ایران و به‌طور خاص موسيقي آئیني ـ سنتي اصفهان تصریح می‌کند: در حال حاضر نمونه‎های مختلف موسیقی مذهبی در حال فراموشی است و علاوه بر آن سلامت بسیاری از گونه‎های مذهبی رو به تحلیل است. بنابراین جست وجو، گرد‌آوری و ثبت موسیقی مذهبی و آیینی ایران گام مهمی در ادامه حیات بارور این نوع موسیقی به شمار می‎آید.

کتاب «جامعه‌شناسی موسیقی آئینی- سنتی اصفهان» در  ۱۷۶ صفحه و با قیمت ۱۲۰۰۰۰ ریال از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

 

 

 

سال نشر: 1395

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

نویسندگان‌: مهدی نصری، سمانه استکی


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید