متن کامل «پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات» در دسترس قرار گرفت

متن کامل «پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات» در دسترس قرار گرفت

متن کامل «پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات»، اثر دکتر بهزاد برکت، از دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه قرار گرفت.

این اث‍ر که در سال ۱۳۸۶ منتشر شده در سه ف‍ص‍ل‌ ب‍ه‌ ن‍ق‍د و ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ م‍ف‍اه‍ی‍م‌ و ی‍اف‍ت‍ه‌ه‍ای‌ سه پ‍ژوه‍ش «م‍ص‍رف‌ ادب‍ی‍ات‌ داس‍ت‍ان‍ی‌ ای‍ران‍ی‍ان»، «ب‍ازت‍اب‌ س‍ی‍اس‍ت‌ در ادب‍ی‍ات‌ داس‍ت‍ان‍ی‌ ای‍ران‍ی» و «ه‍وی‍ت‌ و ب‍ازت‍اب‌ آن‌ در ادب‍ی‍ات‌ م‍ع‍اص‍ر»م‍ی‌ پ‍ردازد.

ن‍خ‍س‍ت‍ی‍ن‌ ج‍س‍ت‍ار ای‍ن‌ اثر، چ‍گ‍ون‍گ‍ی‌ ش‍ک‍ل‌‌گ‍ی‍ری‌ ادب‍ی‍ات‌ داس‍ت‍ان‍ی‌ ای‍ران‌ در گ‍ذار ای‍ن‌ س‍رزم‍ی‍ن‌ ب‍ه‌ ع‍ص‍ر ج‍دی‍د را روای‍ت‌ م‍ی‌‌ک‍ن‍د .ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ض‍م‍ن‌ ارائ‍ه‌ چ‍ن‍د و چ‍ون‌ م‍ف‍اه‍ی‍م‌ و م‍ض‍ام‍ی‍ن‌ اص‍ل‍ی‌ رم‍ان‌ در دوره‌ ه‍ای‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ ع‍ب‍ور از ه‍زار خ‍م‌ ت‍ح‍ولات‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ در ج‍ه‍ان‌ غ‍رب‌، ت‍لاش‌ دارد ت‍ا ب‍ا ارائ‍ه‌ ن‍ش‍ان‍ه‌ه‍ای‍ی‌، رم‍ان‌ را در آئ‍ی‍ن‍ه‌ گ‍ذار ج‍ام‍ع‍ه‌ ای‍ران‍ی‌ ب‍ه‌ ج‍ه‍ان‌ م‍ع‍اص‍ر ت‍ع‍ری‍ف‌ کند و زای‍ش‌، ح‍رک‍ت‌ و رش‍د آن‌ در ب‍س‍ت‍ر ح‍رک‍ت‌ه‍ای‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ در ای‍ران‌ را پ‍یگ‍ی‍ری‌، و ب‍ه‌ م‍ق‍ای‍س‍ه‌ آن‌ ب‍ا م‍س‍ی‍ر ح‍رک‍ت‌ ای‍ن‌ گ‍ون‍ه‌ ادب‍ی‌ در ج‍ه‍ان‌ غ‍رب‌ ب‍پ‍ردازد.

ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ در ف‍ص‍ل‌ دوم‌ ب‍ا ب‍ررس‍ی‌ ت‍ول‍ی‍د ادب‍ی‌ در ای‍ران‌ ب‍ه‌ آم‍اده‌ س‍ازی‌ ذه‍ن‌ خ‍وان‍ن‍ده‌ ب‍رای‌ ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ گ‍زارش‌ه‍ای سه گ‍ان‍ه‌ ی‍اد ش‍ده‌ اق‍دام‌ م‍ی‌ک‍ن‍د.

س‍وم‍ی‍ن‌ ف‍ص‍ل،‌ ج‍س‍ت‍اری‌ اس‍ت‌ درب‍اره‌ ت‍ج‍ل‍ی‌ ج‍ام‍ع‍ه‌ ای‍ران‍ی‌ در ادب‍ی‍ات‌ داس‍ت‍ان‍ی‌ ف‍ارس‍ی‌ و ج‍س‍ت‍ج‍و در خ‍ص‍وص‌ ه‍وی‍ت‌ ان‍س‍ان‌ و چ‍ی‍س‍ت‍ی‌ او در ای‍ن‌ ادب‍ی‍ات‌. ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ض‍م‍ن‌ طرح‌ م‍ه‍م‍ت‍ری‍ن‌ رخ‍داده‍ا و م‍س‍ائ‍ل‌ م‍ب‍ت‍لا ب‍ه‌ ای‍ن‌ ج‍ام‍ع‍ه‌ در رم‍ان‌ ای‍ران‍ی‌ پ‍ی‌ج‍وی‌ ح‍رک‍ت‌ ج‍ام‍ع‍ه‌ ب‍ه‌ س‍وی‌ ای‍ج‍اد زی‍رس‍اخ‍ت‌ه‍ای‌ ی‍ک‌ ج‍ام‍ع‍ه‌ م‍درن‌ و ن‍ی‍ز طب‍ق‍ه‌‌ب‍ن‍دی‌ و ب‍ررس‍ی‌ ش‍ک‍ل‌ و م‍ح‍ت‍وای‌ ادب‍ی‍ات‌ داس‍ت‍ان‍ی‌ م‍ع‍اص‍ر ای‍ران‌ در ق‍ب‍ل‌ و ب‍ع‍د از ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌ اس‍ت‌.

ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ همچنین در آخ‍ری‍ن‌ ب‍خ‍ش‌ از ف‍ص‍ل‌ س‍وم‌ ض‍م‍ن‌ ن‍ت‍ی‍ج‍ه‌‌گ‍ی‍ری‌ از داده‌‌ه‍ای‌ پ‍ی‍ش‍ی‍ن‌ و از س‍ه‌ دی‍دگ‍اه‌ «ن‍وی‍س‍ن‍ده‌، م‍ت‍ن‌ و خ‍وان‍ن‍ده‌» ادب‍ی‍ات‌ داس‍ت‍ان‍ی‌ را ب‍ه‌ ع‍ن‍وان‌ زم‍ی‍ن‍ه‌‌ای‌ ب‍ی‌ ب‍دی‍ل‌ ب‍رای‌ ش‍ن‍اخ‍ت‌ وی‍ژگ‍ی‌ه‍ای‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ ی‍ک‌ م‍ل‍ت‌ م‍ع‍رف‍ی‌ م‍ی‌ک‍ن‍د.

متن کامل آثار منتشر شده پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در راستای سیاست عدالت فرهنگی و دسترسی همه پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر به دستاوردهای پژوهشی این پژوهشگاه، بر روی سایت(بخش متن کامل آثار) و کانال تلگرامی پژوهشگاه بارگذاری می‌شود.



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید