ادیان چالش‎انگیز نوظهور

ادیان چالش‎انگیز نوظهور
  • نویسنده: جیمز آر. لوئیس و یسپر اویور پترسون مترجم: زهره سعیدی
  • قیمت: ۴۰۰۰۰۰ ریال ریال
  •  
سفــارش کتــاب

کتاب «ادیان چالش‎انگیز نوظهور» که توسط جمعی از پژوهش‌گران حوزه‎ی دین نگاشته شده است، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و سال ۹۵ از سوی پژوهشگاه منتشر شد.

تدوین کتاب مذکور به شکل مجموعه مقالاتی در حوزه‌ی جنبش‌های دینی جدید است که به‌عنوان منبعی در زمینه‌ی جریان‌شناسی نحله‌ها و فرقه‌های دینی نوظهور در خدمت به جامعه‌ی دانشگاهی راه‌گشا است.

نویسندگان این مقالات، دانش‌آموختگان مقطع دکتری و فوق دکتری در دانشگاه‌های معتبر و افرادی سرشناس و دارای آثارِ مهمی در حوزه‌ی مطالعات دینی هستند. هر یک از نویسندگانِ مجموعه‌ی حاضر، بررسی اجمالی از هر یک از سازمان‌ها یا جنبش‌ها به دست می‌دهند، اما مجموعه‌ی مذکور صرفاً یک‌سری مدخل‌های مبسوط دایره‌المعارف نیست بلکه هر یک از نویسندگان، تحلیلی ارائه کرده‌‌است که سهمی مهم در بررسی گروه منتخبش دارد. فصل‌ها براساس سنت‌های دینی بزرگتری که به آنها تعلق دارند، به چهار بخش دسته‌بندی شده‌اند: گروه‌های سنت مسیحی، گروه‌های آسیایی یا ملهم از آسیا، گروه‌های عصر جدید و سرّی و سایر گروه‌ها و جنبش‌ها.

تنوع تشکل‌ها از امریکا و اروپا تا چین، ژاپن و هند را در بر می‌گیرد. تمرکز این مجموعه بر کیش‌های چالش‌انگیز و جنجالی است که بیشترین توجه دانشگاهی و رسانه‌ای را به خود معطوف داشته است.

در جلد حاضر دوبخش نخست آن عرضه می‌گردد. کتاب «ادیان چالش‎انگیز نوظهور» در ۴۲۶ صفحه، با ترجمه زهره سعیدی و با بهای چهل هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وارد بازار نشر شده است.

از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید