«مد: هنر- صنعت سلیقه‌سازی»

«مد: هنر- صنعت سلیقه‌سازی»
  • نویسنده: سیده راضیه یاسینی
  • قیمت: ۲۵۰۰۰۰ ریال
  •  
سفــارش کتــاب

مطالعه پیشینه و رویکردهای فرهنگی-هنری صنایع جهانی مد، به مثابه مقدمه شناخت مولفه‌های تأثیرگذار در صنعت مد و با هدف دستیابی به رهیافتی برای ایجاد و توسعه صنعت مد لباس، در انطباق با الزامات فرهنگی در ایران، بن‌مایه پژوهش در این کتاب است. هم‌چنین کتاب از طریق واکاوی رویکردهای ۱۰ برند برجسته مد در جهان نشان می‌دهد که صنایع جهانی پیشرو، چگونه از مولفه‌های فرهنگی و هنری بهره برده‌اند؛ مولفه‌هایی که از مبانی اصلی برای بنیان‌گذاری علمی صنعت مد لباس در ایران است.

کتاب «مد: هنر- صنعت سلیقه‌سازی» در چهار فصل تنظیم شده است که ابتدا قصد دارد گذری اجمالی بر تاریخ ایجاد و شکل‌گیری هنر- صنعت مد داشته باشد و با معرفی ممیزات ده شرکت برجستة مد در کشورهای صاحب‌نام جهان در عرصه مد، دریابد که این صنایع چرا و چگونه دوام و بقای خود را در مدتی طولانی حفظ کرده‌ و همچنان فعال هستند. فصل دوم کتاب، پدیده مد را واکاوی می‌کند که این امر با توسل به پدیدارشناسی این مفهوم محقق شده است. 

در فصول سوم و چهارم کتاب، بخش‌های اصلی تحلیل هنر- صنعت مد گنجانده شده‌اند. در فصل سوم «مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی مؤثر بر هنر- صنعت مد لباس» و در فصل چهارم «مؤلفه‌های هنری مؤثر بر هنر- صنعت مد لباس» واکاوی و تبیین شده‌اند. به فصل سوم این کتاب در این ویرایش، بخشی با عنوان «مد، رسانه‌های اجتماعی» افزوده شده که بر اهمیت کارکرد این رسانه‌ها در صنعت مد تأکید دارد که در سال‌های اخیر، نقش و تأثیرگذاری روزافزونی یافته است. در این بخش با تمرکز بر شبکۀ اجتماعی تصویرمحور اینستاگرام، تلاش شده با ملاحظۀ تعامل دوسویۀ تولیدکنندگان مد با کاربران این فضای رسانه‌ای نوین، تبیین و چگونگی عملکرد برندها در آن به‌طور مجمل بیان شود. در بخش مؤخره کتاب نیز، پیشنهادهایی به‌منظور تمهید بستر لازم برای تحقق هنر- صنعت مد و لباس در ایران به‌نحوی کارآمد و مبتنی بر هویت ایرانی- اسلامی، مطرح شده‌ است که این پیشنهادها، موضوعات سیاست‌گذارانه و اجرایی درباره ایجاد صنعت مد ملی اسلامی در ایران و ضروریات آن را ازمنظر فرهنگی و هنری شامل می‌شود.

ویراست دوم این کتاب، به‌منظور تصحیح و تکمیل ویرایش قبلی اثر فراهم آمده که ضمن آن، تلاش شده است تا با برطرف‌ساختن برخی ایرادات نگارشی یا ویرایشی و با تکمیل مباحث، نتایج پژوهش صورت‌گرفته به‌نحو شایسته‌تری در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

به طورکلی این کتاب تلاش کرده تا با مطالعه در زمینه صنعت مد، گامی هرچند کوچک برای تولید ادبیات درخصوص صنعت مد ایرانی و تحقق مد قومی و ملی بردارد.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید