رفتار جست‌وجوی اطلاعات شهروندان تهرانی در انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴

گزارش پژوهش«رفتار جست‌وجوی اطلاعات شهروندان تهرانی در انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴ و تأثیر جریان‌سازی رسانه‌ها بر آن» که توسط دکتر سیاوش صلواتیان و مصیب علی‌اکبرزاده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است، از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.

پژوهشگران این گزارش تأکید می‌کنند که «رفتار جست‌وجوی اطلاعات شهروندان در اینترنت و گرایش‌های آن‌ها به جست‌وجوی واژه‌ها و عبارات مختلف، یکی از راه‌هایی است که می‌توان بر اساس آن علایق و گرایش‌های مردم را تخمین زد. بدون شک بررسی رفتار جست‌وجوی اطلاعات حول انتخابات و بررسی میزان واکنش مردم به جریان‌سازی رسانه‌ای، یکی از بهترین منابعی است که ما را با گرایش‌های مردم آشنا می‌کند.»

این گزارش نشان می‌دهد که بررسی رفتار جست‌وجوی اطلاعات کاربران تهرانی موتور جست‌وجوی اینترنتی گوگل، دربارۀ انتخابات، در روزهای پیش و پس از انتخابات هفتم اسفند، می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار قرار دهد تا بتوان با استفاده از آن، گرایش‌های سیاسی و فرهنگی مردم تهران و دغدغه‌های ذهنی آن‌ها را تا حدودی تخمین زد.

در این گزارش همچنین رفتار جست‌وجوی اطلاعات شهروندان تهرانی در روزهای اوج فعالیت‌های انتخاباتی حول موضوع انتخابات با رفتار جست‌وجوی آنان دربارة برنامه‌های سرگرمی ماهواره‌ای مقایسه شده است.


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید