مک آدامز، استاد روان‌شناسی دانشگاه نورث‌وسترن: ترامپ، یک خودشیفته است+متن کامل کتاب

مک آدامز، استاد روان‌شناسی دانشگاه نورث‌وسترن: ترامپ، یک خودشیفته است+متن کامل کتاب

مک آدامز، استاد روان‌شناسی و مدیر مرکز مطالعات زیستی دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا در مقاله‌ای که ژوئن ۲۰۱۶ و پیش از انتخابات آمریکا در مجله آتلانتیک درباره دونالد ترامپ منتشر کرد، ضمن کاوش در ابعاد مختلف رفتار ترامپ، او را یک خودشیفته معرفی می‌کند که به هر قیمتی می‌خواهد برنده باشد.

این مقاله در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و در قالب کتابی با عنوان ذهن دونالد ترامپ منتشر شده است.

دن پی. مک آدامز، نویسنده این مقاله، پیشتر کتاب «جرج بوش و رویای رستگاری: تصویری روان‌شناسانه و علم و هنر روان‌شناسی رشد» را منتشر کرده است.


آدامز در این مقاله تلاش کرده تا ابعاد مختلف رفتار ترامپ را از منظر روان‌شناسی کاوش نماید و تصویری روانکاوانه از او ارائه دهد.

مدیر مرکز مطالعات زیستی دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا با اشاره به خصلت‌های ترامپ، عادت‌های ذهنی، انگیزه‌ها و خودپنداره ترامپ، سعی دارد تا توضیح دهد که ترامپ واقعاً کیست؟ چگونه تصمیم می‌گیرد و چه گمانه‌هایی درخصوص چگونگی ریاست جمهوری او مطرح است.

نویسنده تلاش می‌کند تا طبع‌های اساسی، سبک‌شناختی، انگیزه‌ها و خودفهمی ترامپ را که توأمان ساختار روانی منحصربه‌فرد او را ساخته است، کشف کند. وی تأکید می‌کند که هدفش از نگارش این مقاله آن است تا با استفاده از مهم‌ترین ایده‌ها و نتایج تحقیقات علم روانکاوی، تصویر و تحلیلی بی‌طرف از ترامپ ارائه کند.

نویسنده در پایان مقاله خود با طرح این سوال که ترامپ به راستی کیست؟ و پشت نقاب این بازیگر چیست؟

بیان می‌کند که من چیز بیشتری از این‌که او یک خودشیفته است و به هر قیمتی می‌خواهد برنده باشد نمی‌دانم. دونالد ترامپ همیشه نقش خودش را بازی می‌کند و تلاش می‌کند تا برنده باشد، اما هیچ وقت نمی‌فهمد که این کار را برای چه انجام می‌دهد.

متن کامل این کتاب را اینجا بخوانید. ترامپ


تهیه و درج خبر: م. اسدزاده