«راهكارهای امربه معروف در شبكه‌های اجتماعی سایبری» بررسی می‌شود

 «راهكارهای امربه معروف در شبكه‌های اجتماعی سایبری» بررسی می‌شود

طرح پژوهشی «راهبردها و راهكارهای امربه معروف و نهی از منكر موثر در شبكه‌های اجتماعی سایبری» توسط «محمدجواد رمضانی، محمدرضا برزویی و محمدمهدی حکیمی» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا می‌شود.

این پژوهش به دنبال شناخت راهكارهای امربه معروف و نهی از منكر در فضای مجازی است تا به بررسی قابلیت‌ها و آسیب‌های موجود در جهت تحقق جامعه‌دینی بوسیله ایجاد بستر و فرایند امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب فضای مجازی بپردازد.  

مهمترين ويژگی و نوآوری اين طرح، بررسی روش‌های کاربردی و واکاوی راهبردها در جهت استفاده از آداب و احکام دینی(تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر) در بستر ابزارهای ارتباط جمعی نوپدید مانند شبکه‌های اجتماعی موبایلی است که ضمن بهره‌مندی از منابع مکتوب از تجارب و دیدگاه‌های فعالان در حوزه فرهنگ دینی و تبلیغات اسلامی که با ابزارهای و شیوه‌های مرتبط در فضای مجازی آشنایی دارند، استفاده می‌شود.


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید