کتاب «ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی» منتشر شد

کتاب «ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی» منتشر شد

کتاب «ارتباط سالم در شبکه‌های اجتماعی» اثر پژوهشی سيد‌عبدالرسول علم‌الهدی و محمد‌جواد نوروزی از سوی انتشارت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

این پژوهش که با نظارت دکتر حسین شرف ‏الدین در پژوهشگاه انجام شده، در چهار فصل تدوین شده است. «ابعاد فقهي ـ اخلاقي ارتباط عفيفانه در اينترنت»، «ارتباطات انسانی در شبکه‌های اجتماعی سايبری»، «ارتباط عفیفانه سایبری» و فصل «نتيجه‌گيری» چهار فصل این کتاب است که در ۲۸۴ صفحه تدوین شده است.

در این کتاب با استفاده از روش‌های مختلف تحقیق کیفی در علوم اجتماعی به بررسی و کشف مصادیق ارتباط عفیفانه در فضای سایبر پرداخته شده است.

نتایج حاصل از این تحقیق فقط به مصداق‌یابی فقهی و اخلاقی عفاف محدود نشده، بلکه به آسیب‌شناسی فضای سایبر در روابط با دیگری نامحرم، دستورالعملی برای چگونگی ارتباط عفیفانه در فضای سایبر، گامی پیش‌رو برای ایجاد سواد سایبری منطبق بر ارزش‌های اسلامی و مشخص کردن ابعاد فعالیت و زندگی در شبکه‌های اجتماعی سایبری  نیز اشاره شده است.

دغدغه اين کتاب در مرحله اول، مشخص کردن ابعاد فقهی و اخلاقی عفاف مربوط به فضای سايبر با توجه اجمالی به فقه استدلالی و فتاوای مراجع تقليد و در مرحله بعد يافتن مصاديق موضوعات احکام عفاف در شبکه‌های اجتماعی است.

 به زعم پژوهشگران این اثر، اين کتاب می تواند مقدمه‌اي برای پژوهش در مسئله چگونگی فرایند تربيت عفيفانه بر اساس سواد رسانه‌اي باشد.


برای خرید اینجا کلیک کنید.





مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید