دسترسی به متن کامل کتاب «بررسی مقایسه‌ای گفتمان‌های غالب در حوزه قوانین تبلیغات تجاری در ایران»

دسترسی به متن کامل کتاب «بررسی مقایسه‌ای گفتمان‌های غالب در حوزه قوانین تبلیغات تجاری در ایران»

متن کامل کتاب «بررسی مقایسه‌ای گفتمان‌های غالب در حوزه قوانین تبلیغات تجاری در ایران» در دسترس قرار گرفت.

این کتاب، دستاورد پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که توسط دکتر تژا میرفخرایی پژوهش و در سال ۱۳۸۶ از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

هدف از این پژوهش،‌ تجرید گفتمان‌های غالب بر نخبگان جامعه و مقایسه این گفتمان‌ها با یکدیگر است. این تحقیق را می‌توان نوعی طیف‌نگاری گفتمانی به حساب آورد. درواقع موضوع اصلی این کتاب، بیان تفاوت‌های اساسی بین ذهنیت‌های غالب بر گروه‌های گوناگون نخبگان درباره قوانین موجود یا قوانین هنجار مورد نظر آنهاست.

این پژوهش با موضوع «رسانه‌های گروهی و تبلیغات»، به مباحثی نظیر ارتباط، مدل‌های ارتباطی، خبرگزاری‌ها و مشخصات آن‌ها، شیوه‌های اقناع، تاریخچه‌ تبلیغ در ایران و جهان، اهداف و ابزار تبلیغ، آثار مثبت و منفی تبلیغ، تبلیغات و کودکان، تبلیغات و ارزش‌های فرهنگی، تبلیغات و رقابت سالم اقتصادی، سهم رسانه‌ای و تبلیغات، نقش‌های اجتماعی و تصویر بازنمایی شده از آنها در تبلیغات، تبلیغات و گسترش اقتصادی در جامعه می‌پردازد.

پژوهشگر با تنظیم پرسش‌نامه‌ای پرحجم سعی کرده، خطوط اصلی گفتمان صاحب‌نظران را در مقام نمایندگان فکری گروه‌های نخبه جامعه طبقه‌بندی کند تا از این رهگذر، در حد امکان،‌ تصویری از گفتمان‌های اصلی موجود دربارۀ «هنجارهای» حاکم بر تبلیغات تجاری جامعه فعلی ایران به دست دهد و تفاوت‌ها یا نقاط اشتراک آنها را به بحث گذارد تا سیاست‌گذاران بر اساس این دیدگاه‌ها روش خود را تنظیم و تدوین کنند.

این اثر در چهار فصل تدوین شده است؛ در فصل اول: چارچوب مفهومی؛ فصل دوم: روش؛ فصل سوم: یافته‌ها و در فصل چهارم به نتیجه‌گیری پرداخته شده است.

برای دریافت متن کامل این کتاب اینجا کلیک کنید.


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید