نشست معرفی و نقد و بررسی کتاب «فراسوی شریعتی ؛ اندیشه ایرانی از منظر جهانی» برگزار شد

نشست معرفی و نقد و بررسی کتاب «فراسوی شریعتی ؛ اندیشه ایرانی از منظر جهانی» برگزار شد

نشست معرفی و نقد و بررسی کتاب «فراسوی شریعتی ؛ اندیشه ایرانی از منظر جهانی» به همت گروه فرهنگ، تاریخ و پژوهش‌های میان رشته‌ای و پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات و همراهی انجمن جامعه‌شناسی و بنیاد فرهنگی شریعتی در سالن اجتماعات پژوهشگاه،۳  اسفند ۱۳۹۵ برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر سیاوش صفاری، نویسنده کتاب فراسوی شریعتی، که به تازگی در دانشگاه کمبریج ۲۰۱۷به چاپ رسیده و پیشتر رساله دکتری ایشان در دانشگاه آلبرکامو بوده است، سخن گفت و ابتدا به چرایی پرداختن به این مسئله آن هم در دانشگاه غربی پرداخت و از منظرخود برای رویارویی نسبت به مکاتب دیگر و جدید جهان اسلام و بازگشت به شریعتی را به عنوان یک عنصر اصلی در الهیات رهایی‌بخش دانست. سپس فصل به فصل پنج فصل کتاب فراسوی شریعتی را تشریح کرد و پس از ایشان دکتر عباس منوچهری، مدیرعامل موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی، سخنرانی کرد و از اهمیت و ضرورت پیوند مباحث باهمایش سخن به میان آورد.

دکتر داریوش رحمانیان به عنوان آخرین سخنران به طور ویژه مباحث مطرح شده توسط دکتر سیاوش صفاری را درکتاب بسیار مورد تکریم قرارداد و کار دکتر سیاوش صفاری را ارزشمند دانست و از ضرورت پرداختن و عمیق شدن به آرای مرحوم شریعتی سخن به میان آورد. رحمانیان همچنین از ضرورت امتداد برخی از آرای دکتر علی شریعتی سخن گفت.
در پایان این نشست، پرسش‌های حاضران مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

از جمله چهره‌های شاخص در نشست «فراسوی شریعتی» می توان به دکتر حسین مصباحیان ، دکتر احسان شریعتی ، دکتر سارا شریعتی و دکتر خاتمی اشاره کرد.




مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید