متن گزارش «آسیب‏ شناسی نقدها پیرامون نمایشگاه‌های مربوط به هنرهای تجسمی » در دسترس قرار گرفت

متن گزارش  «آسیب‏ شناسی  نقدها پیرامون نمایشگاه‌های مربوط به هنرهای تجسمی » در دسترس قرار گرفت

متن گزارش پژوهش «آسیب‏ شناسی کیفی و محتوایی نقدها پیرامون نمایشگاه‌های مربوط به هنرهای تجسمی در نشریات تخصصی و نیمه‌تخصصی ایران سال ۱۳۹۳» در دسترس قرار گرفت. این پژوهش توسط هادی بابائی فلاح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و در سال ۱۳۹۵ انجام شده است.

این گزارش در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول، به تعریف نقد، انواع نقد، معنای آسیب کیفی و محتوایی در نقدها و شرحی بر معنای نقد مفید و تأثیرگذار پرداخته شده است.

در فصل دوم نشریات تخصصی و نیمه‌تخصصی فعال در حوزه نقدنویسی هنرهای تجسمی، بسترهای نگارش نقد دربارة هنرهای تجسمی، نشریات تخصصی و نیمه‌تخصصی مطرح در حوزه نقد هنرهای تجسمی، نقدهای رایج دربارة هنرهای تجسمی مطرح شده است.

تحلیل و آسیب‌شناسی نقدهای هنر تجسمی در سال ۱۳۹۳، نقد ژورنالیستی، نقد آموزشی، نقد پژوهشی (نقد آکادمیک)، نقد ابزاری و کاربردی، نقد فرمالیستی، نقد فراگیر و مردم‏ پسند، نقد حسی و ذهنی، نقد ساختارشکن، نقد فمینیستی و نقد متن‌گرا یا محتواگرا مطالب فصل سوم این گزارش است. در فصل چهارم و پایانی این گزارش نیز به نتیجه‌گیری و پیشنهاد اصلاح وضع موجود نقد پیرامون نمایشگاه‌های مربوط به هنرهای تجسمی در نشریات تخصصی و نیمه‌تخصصی ایران پرداخته شده است.

متن کامل کتاب «آسیب‏‌شناسی کیفی و محتوایی نقدها پیرامون نمایشگاه‌های مربوط به هنرهای تجسمی در نشریات تخصصی و نیمه‌تخصصی ایران سال ۱۳۹۳» که از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است، از اینجا قابل دریافت است.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید