دومین شماره فصلنامه ترجمان علوم انسانی منتشر شد

دومین شماره فصلنامه ترجمان علوم انسانی منتشر شد

با حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دومین شماره فصلنامه «ترجمان علوم انسانی» از سوی موسسه ترجمان با محوریت فرهنگ و اندیشه منتشر شد.

این شماره از فصلنامه شامل چهار بخش نوشتار، گفت‌وگو، بررسی کتاب و پرونده است. در این شماره مطالبی را از ماریو بارگاس یوسا، نائومی کلاین، اولیویه روآ، تری ایگلتون، نوام چامسکی، جویس کرول اوتس و دیگران می‌خوانید. «جلیقه ضدگلوله نئولیبراالیسم»، پرونده کتاب «اما اگر برخطا باشیم چه؟» نوشته چاک کلاسترمن و پرونده کتاب «قتل اسامه بن‌لادن» نوشته سیمور هرش پرونده‌های این شماره هستند.

در بخش نوشتار عناوین «حقوق بشر بدون تکالیف شکست می‌خورد» از ساموئل موین، «هشدار: من از واژه «چاق» استفاده می‌کنم» از لاینل شرایور، «از پیاده‌روی که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم؟» از آدام گوپنیک به همراه ۲۳ متن دیگر انتخاب شده است. در بخش گفت‌وگو مصاحبه‌هایی با نیکول اشاف، استیون پینکر و چند گفت‌و‌گوی دیگر را خواهیم خواند. بخش بررسی کتاب این شماره به معرفی و بررسی ۱۶ کتاب تازه می‌پردازد. رویای عصر روشنگری نوشته آنتونی گوتلیب، جریان عشق نوشته آلن دوباتن و پایان مدرنیته یهودی نوشته انزو تراورسو، برخی از عناوینی است که در این بخش بررسی می‌شوند.

شماره جدید فصلنامه ترجمان علوم انسانی همچنین شامل یک پرونده ویژه و دو پرونده کتاب است. پرونده ویژه«جلیقه ضدگلوله نئولیبراالیسم» با ۱۳ متن از اندیشمندان مختلف «نئولیبرالیسم» را از زوایای مختلف معرفی، بررسی و نقد می‌کند. پرونده کتاب اما اگر برخطا باشیم چه؟ کتاب جدید چاک کلاسترمن را بررسی می‌کند و پرونده کتاب قتل اسامه بن‌لادن کتاب جنجالی و پرفروش سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس را بررسی می‌کند.

این شماره از مجله ترجمان با جمع‌آوری و گزینش مطالب منتشر شده در وب‌سایت ترجمان علوم انسانی در تابستان و پاییز ۹۵ در ۵۰۴ صفحه و با قیمت ۱۵ هزارتومان عرضه شده است. علاقه‌مندان می‌توانند فصلنامه ترجمان علوم انسانی را از کتاب‌فروشی‌های معتبر و روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور تهیه کنند. مخاطبانی که علاقه‌مند به خرید اینترنتی مجله هستند می‌توانند از طریق صفحه خرید اینترنتی وب‌سایت ترجمان، مشخصات سایت‌های عرضه‌کننده این خدمات را مشاهده کنند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از نام و نشانی کتاب‌فروشی‌های عرضه‌کنندۀ مجلۀ ترجمان در شهرهای مختلف، با موسسۀ ترجمان: ۸۸۸۰۲۰۹۰-۰۲۱ تماس بگیرید.


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید