نویسنده کتاب مسائل اجتماعی: باید بتوانيم تصميم بگيريم چه ديدگاهی شايسته حمايت است

نویسنده کتاب مسائل اجتماعی: باید بتوانيم تصميم بگيريم چه ديدگاهی شايسته حمايت است

جان مشونيس، استاد ممتاز جامعه‌شناسی کالج کنيون گامبير اوهايوی آمریکا و نویسنده کتاب «مسائل اجتماعی»  يکي از اهداف این کتاب را جلب توجه خوانندگان به موضوعات سياسي دنيای امروز بیان می‌کند و معتقد است: اين هدف از آن رو مهم است که سياست موضوع مهمی در پرداختن به مسائل اجتماعی است.

وی بابیان اینکه نامزد‌ها در انتخابات ملی، نماينده طيف وسيعي از مواضع سياسي‌اند؛ تصریح می‌کند که مسئوليت ما شهروندان ايجاب مي‌كند در باره موضوعات سياسي بيشتر بدانيم تا بتوانيم تصميم بگيريم چه ديدگاهي شايسته حمايت است. بدين ترتيب مي‌‌توانيم با گفتگو در باره سياست و شرکت در مبارزات انتخاباتي و ارائه کمک‌‌هاي مالي به نامزد‌هاي انتخاباتي و از همه مهمتر با رأي دادن در فرايند سياسي مؤثر باشيم.

کتاب «مسائل اجتماعی»   در دو جلد و در ۱۷ فصل تدوین شده است؛ فقر و ثروت، نابرابری نژادی و قومی، نابرابری جنسیتی، سال‌خوردگی و نابرابری، جرم،‌ خشونت و نظام قضایی، گرایش جنسی، اعتیاد، تندرستی جسمی و روانی، اقتصاد و سیاست، کار و محیط کار، زندگی خانوادگی، آموزش، زندگی شهری، جمعیت و نابرابری جهانی، تکنولوژی و محیط زیست و جنگ و تروریسم هفده فصل این کتاب است.

برای مشاهده مقدمه این کتاب اینجا کلیک کنید.


این کتاب روز دوم خرداد ۹۶ساعت ۱۶:۳۰  در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم ُ شماره ۸ نقد و بررسی می‌شود. دکتر عماد  افروغ، دکتر سیدحسین سراج‌زاده و دکتر صلاح‌الدین قادری همراه با مترجم کتاب، دکتر هوشنگ نایبی، این کتاب را نقد خواهند کرد.

 

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید