کتاب «نگرشی منظومه‌ای و دیالکتیکی» نقد می‌شود

کتاب «نگرشی منظومه‌ای و دیالکتیکی» نقد می‌شود

جلسه نقد و بررسی جدیدترین کتاب دکتر عماد افروغ با نام «نگرشی منظومه‌ای و دیالکتیکی به سینما در دفاع ازسینمای اجتماعی ایران» ۳ خرداد 96 در سالن اجتماعات سازمان فعالیت‌های قرآنی برگزارمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا)، در این جلسه دکتر عماد افروغ و  محمد آقاسی پیرامون این کتاب سخن خواهند گفت. خبرگزاری ایکنا در تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، شماره ۸۵ واقع است.


کتاب «نگرشی منظومه‌ای و دیالکتیکی به سینما؛ در دفاع سینمای اجتماعی ایران» با مشارکت شورای فرهنگ عمومی کشور، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

این کتاب مجموعه گفتگوهای دکتر عماد افروغ، درباره هنر و به‌طورخاص سینماست که در دو بخش اصلی به انضمام یک ضمیمه تدوین شده است.

در این کتاب همچنین گفتگوهایی که با این جامعه‌شناس ایرانی، به‌عنوان عضو هیأت انتخاب سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر(۱۳۹۵) انجام شده، منتشر شده است.«فلسفه دین، فلسفه سینما»، «هنر و نقد درون‌گفتمانی»، «سینمای مطلوب»، «هنرمند بهمثابه روشنفکر»، «سینما و دفاع مقدس»، عناوین بخش اول این کتاب است.


در بخش دوم و با توجه به برگزاری سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر موضوعاتی چون «دیالکتیک سینما و جامعه»،«سینما و مخاطبی بزرگ به نام انسان»، «سینما، سیاست و گفتگوی پیش‌رونده»، «سینمای انقلاب اسلامی»، «توجه به کیفیت فیلم‌ها نه نام‌ها و عنوان‌ها»، «امید کاذب‌دادن تلخ است نه بازتاب‌دادن دردهای جامعه»، «تقابل جشنواره فجر ۳۵ با فمینیسم و بازگشت به خانواده» و «مضمون مرگ در جشنواره فیلم فجر» مورد بحث قرار گرفته است.

در بخش ضمیمه این کتاب نیز گزارش نشست رونمایی از کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» و گفتگوهایی درخصوص شورای پروانه نمایش فیلم وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، فیلمهای جشنواره ۳۵ و توقیف برخی فیلمهای سینمای ایران درج شده است.

کتاب «نگرشی منظومه‌ای و دیالکتیکی به سینما؛ در دفاع سینمای اجتماعی ایران» در ۲۸۹ صفحه و با بهای ۱۵ هزار تومان به تازگی روانه بازار نشر شده است.


تنظیم خبر از: مصطفی اسدزاده





مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید