ترجمه کتاب «ادیان چالش‌انگیز نوظهور» منتشر شد

 ترجمه کتاب «ادیان چالش‌انگیز نوظهور» منتشر شد

کتاب «ادیان چالش‌انگیز نوظهور» که توسط زهره سعیدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.

این کتاب مجموعه مقالاتی در حوزه‌ جنبش‌های دینی جدید است که در ۹ فصل تدوین شده و در سال ۲۰۰۵ در دانشگاه آکسفورد منتشر شده است. نویسندگان این مقالات، استادان حوزه‌ مطالعات دینی و تاریخ ادیان در دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، دانمارک، انگلستان، سوئد، فلوریدا و ژاپن هستند.


رواج فرقه‌ها و نحله‌های جدیدی که دعوت به هنجارشکنی می‌کنند، از یک سو و گسترش احساس خلاء معنوی در زندگی جوانان هنجارگریزی که جذب این گروه‌ها می‌شوند، از سوی دیگر، به‌علاوه‌ گسترش ارتباطات و ظهور پدیده‌ «جهانی شدن»، شواهدی بر اهمیت پژوهش درباره‌ جنبش‌های دینی جدید است. این مجموعه علاوه بر تأمین اهمیت مذکور، به‌عنوان منبعی در زمینه‌ جریان‌شناسی نحله‌ها و فرقه‌های دینی نوظهور در خدمت به جامعه‌ دانشگاهی راه‌گشا است.

در این مجموعه علاوه بر آشنایی با پایه‌گذار، نحوه‌‌ شکل‌گیری، آموزه‌ها و تحولات تاریخیِ فرقه‌ها، تحلیل‌هایی روش‌مند راجع به آنها عرضه شده است. تمرکز این مجموعه بر فرقه‌های چالش‌انگیز و جنجالی است که بیشترین توجه دانشگاهی و رسانه‌ای را به خود معطوف داشته است. این تمرکز، پژوهشگر مطالعات دینی را به پژوهش بر روی سایر گروه‌های دینی جدید که چالش‌انگیز نبوده‌اند یا از چالش کمتری برخوردار بوده‌اند، نیز ترغیب می‌کند.



تهیه و درج خبر: مصطفی اسدزاده



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید