کتاب «رفتارغیرعادی» نقد می‌شود

کتاب «رفتارغیرعادی» نقد می‌شود

کتاب «رفتارغیرعادی» با حضور دکتر شیرین احمدنیا، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیأت مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران، دکتر شیوا دولت‌آبادی، رئیس هیأت مدیره انجمن روان‌شناسی ایران  و دکتر میرطاهر موسوی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نقد و بررسی می‌شود.

این برنامه با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران، روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کتاب «رفتارغیرعادی» با رویکردی موردپژوهانه به‌دنبال فهم معضلات اجتماعی است. نویسندگان این اثر در قالب مجموعه مقالات و در سه بخش به «مسائل مرتبط با سلامت»، «مسائل خانوادگی» و «رفتار از حد گذشته» پرداخته‌‌اند.


خودکشی، بی‌اشتهایی عصبی، سوءمصرف الکل یا موادمخدر، ایدز، مادران نوجوان، همسرآزاری یا خشونت‌خانگی، طلاق و فقر، نفقه کودک یا پدران بی‌مسئولیت، بی‌خانمانی و آزار جنسی، حمایت برابر قانون و حذف نژادی، جرم‌پیشگان، کشتار جمعی و قاتلان زنجیره‌ای موضوعاتی هستند که در سه بخش این کتاب به آنها پرداخته شده است.

نویسندگان این کتاب با استفاده از یادداشت‌های افرادی که دست به اعمال غیرعادی می‌زنند و نیز مصاحبه‌های عمقی با این افراد، کوشش کرده‌اند که به‌معنای ذهنی و درونی آنان که از رهگذر تفسیر و تعامل با دیگران به اعمالشان اسناد می‌دهند، راه یابند. نویسندگان، معضلات اجتماعی را به‌مثابه فرایندی اجتماعی بررسی می‌کنند و بر لزوم فهمی همدلانه در مطالعه رفتار انسان تأکید می‌کنند.


کتاب «رفتار غیرعادی؛رویکردی موردپژوهانه به فهم معضلات اجتماعی» در ۵۱۰ صفحه توسط کریم باستانی، دانش‌آموخته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و از سوی انتشارات پژوهشگاه و با همکاری شورای اجتماعی کشور، خرداد ۹۶ منتشر شده است.

از پژوهشگران و علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود.




تهیه و درج خبر: مصطفی اسدزاده




مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید