وزیر فرهنگ بر نقش پژوهشگاه در نظام تصمیم گیری‌های وزارتخانه تأکید کرد

وزیر فرهنگ بر نقش پژوهشگاه در نظام تصمیم گیری‌های وزارتخانه تأکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقدامات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید مبتنی بر نیازهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست شورای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: هرگونه ریل‌گذاری و برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و هنر باید بر اساس پژوهش صورت بگیرد.

وی در عین حال تصریح کرد: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به عنوان یکی از بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شناسایی آسیب های پیش رو در امور فرهنگی و هنری در قالب پژوهش می تواند نقش ویژه ای ایفا کند.

صالحی امیری با اشاره به مجموعه فعالیت های معاونت ها و سازمان های وزارتخانه متبوعش، ادامه داد: تمامی اقدامات و فعالیت های بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی باید با نگاه استراتژیک و برنامه محور صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه اقدامات پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات اشاره کرد و گفت: ضروری است این اقدامات در ٤ سطح تعریف شود و علاوه بر بنیادی و ملی بودن در سطح نخست، در سطح دوم مبتنی بر نیازهای وزارتخانه با نگاه راهبردی باشد.

صالحی امیری رصد دائمی وضعیت و سنجش وضعیت فرهنگی و امر سیاستی را سطوح بعدی فعالیت های پژوهشگاه برشمرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر نقش این پژوهشگاه در نظام تصمیم گیری های وزارتخانه و نقش آن در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری کشور تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تقویت روابط و تعامل دو جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و توجه به نقش این پژوهشگاه در تصمیم گیری های پژوهشی وزارتخانه ضروری است.

وی همچنین تصریح کرد: پژوهشگاه باید به عنوان ستاد پژوهشی و علمی و مرجع باشد و بومی سازی و نظریه پردازی در کنار نظرات دانشگاهی می تواند پیوند درستی ایجادکند.

در بخشی از این نشست، محمدرضا جوادی یگانه رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با ارایه گزارشی از مجموعه فعالیت های پژوهشی این پژوهشگاه، گفت: این پژوهشگاه باید به عنوان ستاد پژوهشی وزارتخانه محسوب شود.

وی افزود: آیین نامه شورای سیاستگذاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز در حال تدوین است.

در این نشست تعدادی از اعضای شورای سیاستگذاری پژوهشگاه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

شورای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدرضا صالحی امیری و رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اعضای شورای سیاستگذاری آن در تاریخ ۲۰ تیر ۹۶در دفتر وزارتی این وزارتخانه برگزار شد.

 

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید