کتاب «نظریه‌های مطالعات کلاسیک» منتشر شد+ مقدمه کتاب

  کتاب «نظریه‌های مطالعات کلاسیک» منتشر شد+ مقدمه کتاب

کتاب «نظریه‌های مطالعات کلاسیک» نوشته لوئیس ا. هیچکاک که توسط  عبدالله کریم زاده  و حسین صبوری در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.

این کتاب مجموعة جامعی از نظریه‌ها را که نظریه‌پردازان مطالعات فرهنگی و مطالعات کلاسیک برای خوانش انواع متون به کار می‌بندند، معرفی و نحوة کاربست آنها را مطرح می‌کند؛ از این‌رو این کتاب را می‌توان «نقد کاربردی متون فرهنگی» دانست.

نویسنده این اثر، با استفاده از نظریه‌های تاریخ هنر، علاوه بر نقد متون ادبی، به نقد کتیبه‌ها، تصویرنگاری‌ها، ظروف سفالی، بناهای تاریخی، تابلوهای نقاشی، قطعات موسیقی، آیین‌های باستانی، اسطوره‌ها و روایت‌های تاریخی نیز پرداخته‌ است.


کتاب از ۳۰ فصل تشکیل‌شده که در هر فصل ابتدا مفاهیم کلیدی معرفی می‌شوند و سپس این مفاهیم شکافته شده و با زبانی ساده تبیین می‌شوند.

نویسنده اثر معتقد است این کتاب برای سه نوع مخاطب در نظر گرفته‌شده است. نخست،دانشجویان مقطع کارشناسی که درس‌های نظری و روش‌شناسی مطالعات کلاسیک و تمدن‌های باستان را می‌گذرانند. دوم، این کتاب برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته‌شده است. دانشجویان ارشد و دکتری که به دنبال چارچوب‌های نظری برای پایان‌نامه یا رسالۀ خود هستند و نیز دانشجویانی که خود را برای تدریس آماده می‌کنند از این کتاب می‌توانند بهرۀ بسیاری ببرند.

کتاب «نظریه‌های مطالعات کلاسیک» در ۴۲۵ صفحه و با قیمت ۲۱ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برای مشاهده مقدمه این کتاب اینجا کلیک کنید.مقدمه کتاب نظریه‌های مطالعات کلاسیک



تهیه و درج خبر: مصطفی اسدزاده



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید