با تأکید بر تهیه اطلس فرهنگ مردم ایران

تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه و انجمن انسان‌شناسی منعقد شد

تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه و انجمن انسان‌شناسی منعقد شد

تفاهنامه همکاری پژوهشی مشترک میان پژوهشگاه و انجمن انسان‌شناسی ایران با هدف توسعه همكاري‌هاي علمي و پژوهشي و بهره‌مندي از امكانات و توانمندي‌هاي يكديگر منعقد شد.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در نشست مشترک دکتر محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه و دکتر مهرداد عربستانی، رئیس انجمن انسان‌شناسی ایران، دو طرف بر همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی تأکید کردند. دکتر سلگی در این دیدار با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه بر استفاده از توان علمی انجمن‌های علمی به عنوان یکی از اهداف پژوهشگاه یاد کرد و افزود: هسته مرکزی فعالیت پژوهشگاه، حوزه فرهنگ است بنابراین علاقه‌مندیم تا در این حوزه به طور خاص و در حوزه‌های بین‌رشته‌ای همکاری پژوهشی داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به موضوع انتشار کتاب به عنوان یکی از حوزه‌های فعالیت پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در حوزه نشر نیز براساس اولویت‌های پژوهشی و مأموریت پژوهشگاه همکاری کنیم. همچنین در بخش برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی نیز آماده همکاری هستیم.

در این نشست، رئیس انجمن انسان‌شناسی و فرهنگ نیز ضمن تشکر از استقبال پژوهشگاه در عقد تفاهمنامه همکاری مشترک، به مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن اشاره کرد و گفت: حوزه مردم‌شناسی و فرهنگ عامه زمینه بسیار مستعدی برای همکاری مشترک است و علاقه‌مندیم در صورت امکان با استفاده از ظرفیت انجمن و پژوهشگاه، به طور مشترک به این موضوع بپردازیم. دکتر عربستانی از ضرورت تدوین اطلس فرهنگ مردم ایران با رویکرد مردم‌شناسی یاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا اطلاعات فرهنگی هر منطقه از ایران را براساس روش علمی ثبت کنیم و سایت اینترنتی خاصی برای آن ایجاد کنیم. در این دیدار که دکتر داریوش مطلبی، معاون پژوهشی پژوهشگاه، دکتر زهره انواری، عضو هیأت مدیره انجمن، مصطفی اسدزاده، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و کتایون قهرمانی، سرپرست ارتباطات پژوهشی نیز حضور داشتند، تفاهنامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه و انجمن انسان‌شناسی ایران به امضای دو طرف رسید.

همكاري متقابل در طراحي و اجراي طرح‌هاي پژوهشي، تألیف یا ترجمه، همکاری متقابل در اجرای نظرسنجی مورد نیاز دو طرف، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، کارگاه‌های تخصصی و نقد و تحلیل آثار فرهنگی مرتبط برابر ضوابط دو طرف، همکاری در زمینه تألیف و ترجمه متون و انتشار کتب، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی با نشان مشترک، همکاری در استفاده از بانک‌های اطلاعاتی و منابع اسنادی و کتابخانه‌ای از موارد همکاری در این تفاهمنامه است.

انجمن انسان شناسی ایران، با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1380 تاسیس شده و در چهار حوزه انسان‌شناسی اجتماعی- فرهنگی، انسان‌شناسی زیستی، انسان‌شناسی باستان‌شناختی، و انسان‌شناسی زبان‌شناختی فعالیت می‌کند.

ارتقای کمی و کیفی مباحث انسان‌شناختی و نیز برقراری ارتباطات و همکاری‌های ملی و بین‌المللی از اهداف این انجمن است.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید