از سوی سه پژوهشگاه برگزار می‌شود:

همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران»

همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران»

همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران از منظر علوم اجتماعی و مردم شناسی» از سوی سه پژوهشگاه «میراث فرهنگی و گردشگری»، پژوهشگاه «فرهنگ، هنر و ارتباطات» و پژوهشگاه «علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» برگزار می‌شود.

علیرضا حسن‌زاده، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر علمی این همایش ضمن بیان این خبر گفت: شیوع بیماری کرونا و تبدیل آن به یک همه‌گیری جهانی حوزه‌های مختلف از زندگی اجتماعی و عمومی مردم جهان و ایران را تحت تاثیر قرار داده است. دراین‌میان حوزه‌های مهم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع فرهنگی در دو صورت امروزی (کتاب و غیره) و سنتی آن تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته‌اند. با توجه به این واقعیت‌ها همایش یاد شده فرصتی برای هم اندیشی در بررسی جوانب و جنبه‌های مختلف ظهور کرونا در ایران خواهد بود تا ضمن درک بهتر این مساله راهکارهای گوناگون برای مسائل موجود و آتی ارائه شود. 

دبیر علمی این همایش افزود: با توجه به‌ شرایط همه‌گیری کرونا و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، همایش یادشده در قالب یک همایش صوتی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده و اصل مقالات خود را در قالب فایل‌های صوتی برای دبیرخانه علمی همایش ارسال فرمایند. 

وی تأکید کرد: در عین حال فایل‌های نوشتاری نیز قابل دریافت و نمایش خواهد بود. دبیرخانه همایش، فایل‌های نوشتاری را به صوتی تبدیل خواهد کرد.


مصطفی اسدزاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران» در شکلی مجازی برگزار می‌شود و مجموعه مقالات آن در قالب «کتاب صوتی» منتشر خواهد شد. 

وی افزود: در فراخوان همایش محورهای این همایش و نشانی ارسال مقالات درج شده است. مهلت دریافت چکیده مقالات تا ۱۵ تیر 99 و زمان دریافت اصل مقالات ۱۵ مرداد است. زمان برگزاری این همایش مجازی نیز سیزده شهریور 99 برابر با روز ملی مردم‌شناسی است. 

علاقه‌مندان می‌توانند فراخوان همایش و اطلاعات مربوط به آن را در پایگاه‌های‌ اطلاع‌رسانی سه پژوهشگاه به www.richt.ir، www.ihcs.ac.ir و www.ricac.ac.ir مشاهده کنند. تلفن 88901295 نیز پاسخگوی پژوهشگران در این زمینه است.


دریافت فراخوان همایش






برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید