با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دومین جلسه نشاط اجتماعی برگزار شد

دومین جلسه نشاط اجتماعی برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست‌های گفتگومحور وزیر با اصحاب علم و فرهنگ با عنوان «نشاط اجتماعی» سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد. در این جلسه آقایان دکتر سلگی، دکتر جلالی، دکتر سیدضیا هاشمی، دکتر آزاد ارمکی،  دکتر موسوی، دکتر عشایری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مازنی، دکتر دماوندی، دکتر مطلبی و دکتر شریفی حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه محمدرضا جلالی دبیر علمی نشست، با مرتبط دانستن نشاط اجتماعی با سلامت زیستی، روانی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، آن را از اولویت‌های روانی دانست و ضمن اشاره به تاریخ برگزاری اولین نشست از این برنامه در اسفندماه سال ۹۷، به وضعیت ایران در موضوع نشاط اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: با ارزیابی‌هایی که درخصوص موضوع نشاط در ایران صورت گرفته و مطابق آخرین مطالعاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، ایران در میان ۱۵۶ کشور، رتبه ۱۰۶ را دارد که این رقم زیر مقدار متوسط در این مقوله مهم اجتماعی‌ست.

جلالی داشتن هیجانات مثبت، کم بودن هیجانات منفی و برخورداری از رضایت درونی و رضایت از زندگی را جزء مولفه‌های سه‌گانه نشاط در مباحث روان‌شناختی دانست و مجموع عوامل متعین در مبحث شادی را به ۵ گروه عوامل روانشناختی، عوامل جمعیت‌شناختی، عوامل اقتصادی، عوامل فرهنگی و عوامل اجتماعی تقسیم کرد.

داشتن مهارت‌های فردی، قراردادن موضوع نشاط در دستورکار مدیریت شهری، محور قراردادن مدارس در موضوع نشاط، بهره‌گیری از تجارب موفق جهانی، برجسته‌سازی موضوع هویت و برقراری ارتباط موثر و هم‌افزا میان نهادها و سازمان‌های فرهنگی کشور بخشی از مواردی بود که در این جلسه به آن‌ها پرداخته شد.


گزارش کامل نشست




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید