در برنامه تقدیر از پژوهشگران برتر عنوان شد:

باید از نظام تنظیمات، به نظام خدمت تبدیل شویم

باید از نظام تنظیمات، به نظام خدمت تبدیل شویم

همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش از پژوهشگران برتر با حضور محمد سلگی (رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)، تقدیر ‌شد. بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در سال ۱۳۹۹، با حضور رئیس پژوهشگاه برگزار ‌شد.

این برنامه که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از همه‌گیری کرونا، سه‌شنبه ۲۵ آذر ۹۹ همزمان با روز پژوهش به‌صورت مجازی و با اجرای مصطفی اسدزاده (مدیر روابط عمومی) برگزار ‌شد، از پژوهشگران برگزیده حوزه فرهنگ، هنر و ارتباطات و همچنین از اعضای هیات علمی برگزیده پژوهشکده‌ها و مرکز طرح‌های ملی، مدیران و کارشناسان پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تقدیر به‌عمل آمد.

در ابتدای این برنامه محمد سلگی گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه ارائه و تصریح کرد:

یکی از جهتگیری‌های ما در پژوهشگاه رسیدگی به کارهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. طبیعتاً از پژوهشگاه به عنوان بازوی پژوهشی وزارتخانه انتظار می رود که نیازهای آن را برطرف کند. حوزه دیگری که ما در سالهای اخیر تمرکز کردیم، طرح‌های ملی است. پژوهشگاه همواره به‌عنوان مجری طرح­های ملی شناخته می‌شود. از این نظر یکی از توقعات و انتظاراتی که جامعه علمی از ما انتظار دارد، انجام پیمایش­‌های ملی است. به همین دلیل در نظر داریم که مسیر سلف خود را طی کنیم. طرح ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، سنجش هویت ایرانیان و سبک زندگی ایرانیان ازجمله این طرح‌ها هستند که دو مورد آخر را منتظر اتمام کرونا و آغاز کار هستیم.

«بررسی ویژگی کاربران شبکه‌­های اجتماعی» یکی دیگر از کارهایی‌ست که مصوب کردیم که تاکنون چنین طرحی در سطح کشوری در این موضوع انجام نشده است. چند طرح دیگر هم در حال بررسی داریم که «طرح خلقیات ایرانیان»، «مطالعات کودکی»، «تاب­آوری اجتماعی» و «آرزوهای جوانان» نمونه‌هایی از آن هستند.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید