ایده «مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» نقد می‌شود

ایده «مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» نقد می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات «ایده مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» را با حضور مسعود کوثری (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران)، کیومرث احمدی (عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)، آرمین امیر (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشکده فرهنگ و رسانه این دانشگاه) نقد می‌کند.

«ایده مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها»را کیومرث اشتریان (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) و بشیر خالقی‌پور (دانش‌آموخته دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق ع) ارائه کرده‌اند. به زعم صاحبان این ایده، «مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» ایده‌ای است نو که بر اساس آن، شرکت‌ها نه تنها در امور اجتماعی همچون خدمات اجتماعی، رفاهی و آموزش بلکه در آنچه که معطوف به فرهنگ عمومی جامعه می‌شود مسئولیت دارند؛ این مسئولیت شامل حوزه‌های متعددی است: ارتقاء همزیستی بین‌المللی، شناسایی متقابل فرهنگ طرفین فعالیت‌های اقتصادی، شناسایی مظاهر هنری کشورهای متعامل همچون موسیقی، هنر، فیلم و سینما، تنوع فرهنگی و خلاقیت، بهبود زندگی مدنی و هر آنچه که به فرهنگ و رفتار و ایستارهای زندگی انسانی مربوط است.


صاحبان این ایده همچنین مدعی هستند «مسئولیت فرهنگی» جلوه‌ای کاملاً متفاوت به مسئولیت شرکت‌ها می‌بخشد و در سطح مسئولیت اجتماعی باقی نمی‌ماند و به ارتباطات میان فرهنگی مربوط می شود. به باور آنها، مسئولیت فرهنگی، ظرفیتی سرشار از منابع مالی شرکتهای اقتصادی را به حوزه فرهنگ وارد می‌کند.

نشست علمی نقد ایده «مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» روز دوشنبه 22 دی 1399 از ساعت 10 تا 12 به صورت برخط و به دبیری مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/meeting

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید