در نشست «سینما و الگوی مصرف فرهنگی در عصر پسادیجیتال» اشاره شد:

پلتفرم‌ها و نقش موثر آن‌ها در تغییر ذائقه مخاطبان

پلتفرم‌ها و نقش موثر آن‌ها در تغییر ذائقه مخاطبان

نشست «سینما و الگوی مصرف فرهنگی در عصر پسادیجیتال» چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹، با حضور سیدجمال‌الدین اکبرزاده‌جهرمی (استادیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی) و علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) و با دبیری امیررضا تجویدی به‌صورت برخط برگزار شد.  

در ابتدای برنامه علیرضا تابش به موضوع مجازی و واقعی‌بودن پرداخت و تصریح کرد: ما الآن در عصر پسادیجیتال هستیم و دیگر مبحثی به اسم واقعی و مجاری وجود ندارد؛ بلکه هم واقعی‎ست وهم مجازی. ما الآن یک دنیا داریم و آن دنیای پلتفرم‌هاست که محصولات فرهنگی را هم مشخصاً در این پلتفرم‌ها جستجو می‌کنیم که این مربوط به دوران کرونا نیست. در دنیای امروز، ما یک بدن جسمانی، یک بدن روحانی و یک بدن اطلاعاتی داریم. پشت این پلتفرم‌ها، چیزی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که با استفاده از آن، اطلاعات را آنالیز و مصرف را درحوزه‌های مختلف اندازه‌گیری می‌کنند. اساساً تمام شئون زندگی ما درگیر یک زندگی پلتفرمی شده و کرونا آمد و یک سیلی محکم به ما زد تا ما به نوع مدیریت داده‌ها و کنترل برخی اطلاعات، شدت و سرعت بیشتری دهیم. زیرساخت‌های این الگو از چندی پیش شروع شده بود و کرونا درواقع، نوعی از رفتار و مصرف فرهنگی ما را تغییر و شتاب داد.

ادامه مطلب



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید