حسین کریمی در نشست «تاثیرات استفاده از رایانه بر مغز و اعصاب کودکان»:

باید کودک را در شرایط قدیمی بازی قرار دهیم

باید کودک را در شرایط قدیمی بازی قرار دهیم

حسین کریمی متخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: ما باید کودک را در شرایط قدیمی بازی قرار دهیم و شرایط استفاده از خاک، گِل و بازی‌های طبیعی مثل گردو شکستن، هفت سنگ، لی‌لی، تیله‌بازی و ... را برای او فراهم کنیم. تنها در این صورت است که مشکل تمرکز و توجه (attention problem) در کودکان را می‌توانیم حل کنیم. تیزهوش‌شدن کودکان، در گرو فراهم‌کردن شرایط طبیعی برای آن‌هاست. 

دهمین نشست از سلسله نشست‌های مسأله کودکی با موضوع «تاثیرات استفاده از رایانه بر مغز و اعصاب کودکان» چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ با حضور حسین کریمی (متخصص مغز و اعصاب و مدرس دانشگاه)، علیرضا کرمانی (جامعه‌شناس و پژوهشگر مطالعات کودکی) و با دبیری رضا تسلیمی طهرانی (جامعه‌شناس و عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) به‌صورت برخط برگزار شد.

در بخش اول این برنامه علیرضا کرمانی باتوجه به تأثیرات گسترده وسایل ارتباطی بر بیولوژی کودکان، از آن به‌عنوان یک موضوع اجتماعی یاد کرد و گفت: وسایل ارتباطی جدید باعث شد افرادی مثل پستمن به این نتیجه برسند که دیگر جایی برای کودکی نخواهد بود. به طوری که کتاب «تلویزیون و زوال کودکی» او در این زمینه روشنگر است. با روی کارآمدن اینترنت و وسایل ارتباطی، زندگی انسان‌ها به شکل گسترده‌ای تغییر یافت و امروز، همه حوزه‌های زندگی تحت سیطره آن قرار گرفته است. از آنجایی که تأثیرات این پدیده بر بیولوژی و مغز و اعصاب کودکان، می‌تواند گسترده باشد، لذا از این منظر این موضوع می‌تواند یک موضوع اجتماعی باشد.

ادامه مطلب



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید