علیرضا بهشتی در نشست «چالش‌های اقتصادی ناشران در دوران کرونا»:

زیرساخت‌های نمایشگاه مجازی کتاب حفظ شود

 زیرساخت‌های نمایشگاه مجازی کتاب حفظ شود

علیرضا بهشتی مدیر نشر روزنه گفت: درزمینه نمایشگاه مجازی، باید تلاش شود زیرساخت‌های آن حفظ شود چراکه نمایشگاه، مشکل توزیع را حل می‌کند. لذا نباید زیرساخت نمایشگاه برچیده شود و امیدواریم دوباره این تجربه را در اردیبهشت‌ماه هم داشته باشیم چرا که اگر دوباره تکرار شود، قطعاً ادامه‌دارخواهد بود. 

نشست «چالش‌های اقتصادی ناشران در دوران کرونا» با حضور سید علیرضا بهشتی (مدیر نشر روزنه) و با دبیری مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) شنبه ۱۸ بهمن ۹۹، به‌صورت مجازی برگزار ‌شد.

علیرضا بهشتی در ابتدای سخنان خود درباره آثار کرونا بر حوزه نشر ابراز کرد: هر تهدیدی اگر درست به آن نگاه شود یک فرصت است. کرونا هم می‌تواند همینطور باشد. از طرف دیگر اقتصاد نشر هم، خیلی اقتصاد نحیفی است. وقتی اقتصادهای بزرگی مثل خودروسازی دچار آسیب می‌شوند، دیگر از نشر چه انتظاری می‌توان داشت. وقتی کرونا آمد، ابتدا یک وحشتی بر همه غالب شد. ما فروش شب عید خود را از دست دادیم. فروردین هم برای ناشران ماه خوبی نبود. همچنین تعطیلی نمایشگاه کتاب را داشتیم. به غیر از این موارد، موزعین در این شرایط، در پاس کردن چک‌هایشان، خیلی دچار مشکل شدند. ما در این شرایط مجبور شدیم از جاهای دیگر پول تزریق کنیم تا این بحران را رد کنیم. با این حال ما هیچ چک برگشتی نداشتیم. موزعین هم در اوایل اردیبهشت با اینکه می‌گفتند انتظار پرداخت از ما نداشته باشید، در اواخر این ماه شروع به پرداخت تعهدات خود کردند.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید