سید محمدرضا موالی‌زاده در اجلاس تبیین اندیشه‌های حضرت امام در حوزه فرهنگ و هنر:

امروز بیش از هر زمانی، نیازمند اجرای خصوصیات امام راحل هستیم

امروز بیش از هر زمانی، نیازمند اجرای خصوصیات امام راحل هستیم

اجلاس یک‌روزه «تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگ و هنر»، با حضور آیت‌الله سیدحسن خمینی و سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ برگزار ‌شد. 

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطت به نقل از ایرنا، در این برنامه، سید محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: امام از انسجام فکری و دقیقی برخوردار بود و باید به همه ساحت های فکری و شخصیتی و رفتاری امام بصورت جامع توجه داشته باشیم.

وی افزود: امام معتقد بود که فرهنگ امری راهبردی است که در رشد و تکامل جامعه نقشی اساسی داشت چرا که فرهنگ عمومی حوزه باورهاست.

دبیر کارگروه فرهنگ عمومی در همایش تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت: امام به نقش گروه های مرجع در جامعه و نقش آنها در توسعه فرهنگ عمومی توجه ویژه ای داشتند و به نقش دین و اسلام ناب محمدی بدون تردید و نگاه های افراطی و تفریطی با نگاه دینی و اسلامی توجه ویژه ای داشت.

این مسئول ادامه داد:‌ امام به نقش خانواده و مساجد و توجه به ائمه معصومین و همچنین توجه به قرآن و توسل و توجه به فرهنگ مطالعه، ایثار و شهادت، حقوق شهروندی، نقش بانوان و نقش جوان توجه ویژه ای داشت.

موالی زاده تاکید کرد:‌ ایمان و وارستگی، خلوص و شفافیت و شجاعت بی مثال او که برپایه حکمت و دانش استوار شده بود در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی چشم جهانیان را خیره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام همواره از تملق بی زار بود و از کسی بیهوده تعریف و تمجید نمی کرد چرا که اعتقاد داشت همواره خدمتگزار مردم بود.


موالی زاده با بیان اینکه امام بر فرهنگ عذرخواهی استوار بود خاطرنشان کرد:‌ توجه به خصوصیات ارزشمند امام راحل می تواند توسعه فرهنگ عمومی را به ارمغان آورد و می تواند رابطه مردم و مسئولین را مستحکم کند و امروز بیش از هر زمانی نیازمند اجرای خصوصیات امام راحل هستیم.

به گفته وی، امام راحل به نیازمندان و مشکلات مردم توجه ویژه ای داشت و باید با اعتقاد به امام و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام برداریم.

دبیر کارگروه فرهنگ عمومی تاکید کرد: این ارزش های والا می تواند ما را در مسیر تعالی و موفقیت قرار بدهد و باید این ارزش ها را در جامعه نهادینه کنیم.

همچنین دبیر کارگروه هنر و سینما نیز بر انتشار و تولید محتوای خصوصیات برجسته حضرت امام از منظر هنر و سینما تاکید کرد و افزود: این خصوصیات مهم و برجسته باید از زبان هنر و سینما برای مردم و حتی جهانیان تببین شود.


منبع خبر



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید