روایت خانواده در سینما و ادبیات ایران

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «باشگاه گفتگو» برگزار می‌شود
روایت خانواده در سینما و ادبیات ایران

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «باشگاه گفتگو» با موضوع «روایت خانواده در سینما و ادبیات ایران»، چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰ به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

در این نشست، محمد آقاسی (جامعه‌شناس و پژوهشگر) گزارشی از وضعیت خانواده در سینمای ایران ارائه خواهد کرد. در ادامه، عبدالله اسفندیاری (تهیه‌کننده سینما و از مدیران سابق بنیاد سینمایی فارابی) به همراه بهاره شریفی (رمان‌نویس و برگزیده جایزه ادبی لیلی) درخصوص روایت خانواده در سینما و ادبیات ایران گفتگو خواهند کرد.

دبیری این نشست را که ذیل کلان‌برنامه ارتقای محتوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، مصطفی اسدزاده (عضو گروه فرهنگ و جامعه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برعهده خواهدداشت.


 سینما و ادبیات ایران معاصر تا چه اندازه نمایشگر واقعی خانواده و مسائل آن در ایران است؟ روایت «خانواده» در سینما و ادبیات ایران تا چه اندازه با نتایج پژوهش‌های انجام‌شده درباره خانواده در ایران مطابقت دارد؟ وظیفه هنرمندان در ارائه تصویر خانواده در ایران امروز، به استناد پژوهش‌ها، چیست؟ آیا خانواده در سینما و ادبیات امروز ایران نادیده گرفته شده است؟ نظام سیاستگذاری در این میان چه نقشی دارد؟ اینها پرسش‌هایی است که تلاش می‌شود در این نشست به آنها پرداخته شود.

این برنامه به‌صورت زنده از نشانی skyroom.online/ch/ricac/meeting  پخش خواهد شد.


مطالب مرتبط:

از آسیب‌های خانواده در سینما صحبت شود

از ایدئولوژیزه کردن مسائل خانواده پرهیز کنیم

خانواده، به تنها موضوع نوشتن تبدیل شده است

کار هنرمند، نگاه احساسی به مسائل خانواده است نه نگاه علمی


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید