با چاپ۶ گزارش‌ استانی دیگر:

انتشار گزارش‌های استانی مصرف کالاهای فرهنگی، پایان یافت

انتشار گزارش‌های استانی مصرف کالاهای فرهنگی، پایان یافت

۶ گزارش‌ استانی دیگر از گزارش‌های موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» منتشر شد.

در راستای انتشار گزارش‌های تفکیک‌شده استانی از گزارش کشوری موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، در نوبت آخر، گزارش استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان به چاپ رسید.

این گزارش‌ها دستاورد پیمایشی است که پس از ۱۶ سال وقفه، با هدف سنجش رفتارهای فرهنگی مردم ایران توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال ۱۳۹۸ اجرا شده است.

در موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، تعداد ۱۵.۵۰۰ نفر از افراد بالای ۱۵ سال ساکن شهر و روستا در ۳۱ مرکز استان، ۸۵ شهر (غیر مرکز استان) و ۵۰۰ روستا مورد پرسش قرار گرفته‌اند. در این پیمایش سه محور «فعالیت فرهنگی»، «مصرف فرهنگی» و «تقاضای فرهنگی» در قالب مقولاتی چون: فعالیت مذهبی، فعالیت اجتماعی، فعالیت ورزشی، فعالیت تفریحی، فعالیت هنری و دستی، كتاب و كتابخوانی، روزنامه و مجله­‌خوانی، مصرف رادیو، تلویزیون، انواع دیگر رسانه­‌های صوتی تصویری، رایانه، اینترنت، ماهواره و تلفن همراه، سینما و تئاتر، موسیقی، تسهیلات (امکانات) فرهنگی، زمان فراغت و نیازهای فرهنگی، بررسی و سنجش شده است.


گزارش‌های استانی این پیمایش به سه پرسش پاسخ می‌دهند: ۱. شهروندان استان چه «فعالیت‌های فرهنگی» انجام می‌دهند و به چه میزان؟ ۲.شهروندان استان چه «کالاهای فرهنگی» مصرف می‌کنند و به چه میزان؟ و ۳. شهروندان استان در روزهای عادی و تعطیل، چه میزان اوقات فراغت دارند و آن را چگونه می‌گذرانند؟

شایان ذکر است پیشتر، گزارش استانی مصرف کالاهای فرهنگی ۲۵ استان، ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، منتشر شده است.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید