کتاب «سیاست‎گذاری ارتباطات و رسانه» ترجمه می‌شود

کتاب «سیاست‎گذاری ارتباطات و رسانه» ترجمه  می‌شود

 کتاب «سیاست‎گذاری ارتباطات و رسانه؛ فرایندها،  نیروهای درگیر و انواع بین‎‌المللی»  نوشته  رابرت جی پیکارد توسط مهدی شقاقی در پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه  ترجمه می‌شود. 

این کتاب باعنوان Media  and Communications Policy Making; Processes, Dynamics and International  Variations  سال 2020 منتشر شده است. کتاب «سیاستگذاری ارتباطات و رسانه» در پی به‌کارگیری رویکردها و دانش سیاست‎گذاری در قلمرو ارتباطات و رسانه است و هدف آن کمک به افرادی است که علاقه‏‌مند به سیاست‎گذاری ارتباطات و رسانه‎‌اند تا بتوانند فهم بهتری نسبت به فرایندها و نیروهای اثرگذار در شکل‎‌گیری سیاست به دست دهند؛ این کتاب همچنین انواع سیاست‌‎های مورد استفاده در کنترل و نظارت بر ارتباطات و رسانه را بازخوانی می‌کند و سیاست‏گذاری سنتی را به چالش می‌کشد.

کتاب این آگاهی را ایجاد می‌‎کند که تصمیمات سیاستی در حوزه ارتباطات و رسانه به قواعدی که از سوی سایر نحله‎‌های سیاستی و سطوح حاکمیتی وارد شده‎اند، بسیار وابسته است.

قصد کتاب بر آن است که فهم بهتری در باب اثرات کلی اجتماعات محلی و اقلیت‌‎ها، بخش خیریه و غیرانتفاعی، و بخش خصوصی روی سیاستگذاری و شکل‎‌گیری گزینه‌‎های سیاستی به دست دهد و تأکید می‌کند تمرکز صرف روی بخش عمومی، فهم سیاستگذاری و فرصت‎های حکمرانی را محدود می‎‌کند. این کتاب در جستجوی ابزارهایی برای تحلیل و ارزشیابی سیاست‎‌ها و ورود مؤثر به راه‎های کسب حمایت عمومی از آن‎هاست.

کتاب «سیاست‎گذاری ارتباطات و رسانه» به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول متمرکز است به تعاریف، نظریه‌‎ها، رویکردهای لازم برای فهم سیاست‎گذاری و رویه‌‎های مطالعات سیاست‎گذاری. بخش دوم متمرکز به تفاوت‎ها و پیچیدگی‎های سطوح مختلف سیاست‎گذاری است و بررسی می‎‌کند که چطور ساختارها و کنش‎های مختلف سیاست‎گذاری، فرایندهای سیاستی را تحت تأثیر قرار می‎‌دهند و خروجی‌‎ها را زیر نفوذ می‎‌گیرند. بخش سوم به فنون و روش‎های تحلیل، ارزشیابی و بازبینی متمرکز است و به رویه‌‎های حمایت از سیاست‎‌های رسانه‌‎ای و مسائل مربوط و اثرات آن روی سیاست‏‎گذاری توجه دارد.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید