در همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران»

پژوهش‌های اندیشه‌ورزان مطالعات کودکی، ارائه می‌شود

 پژوهش‌های اندیشه‌ورزان مطالعات کودکی،  ارائه می‌شود

آخرین پژوهش‌های اندیشه‌ورزان مطالعات کودکی، در همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران» ارائه می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران» به میزبانی این پژوهشگاه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 16 و 17 تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد. این همایش مطالعه و بررسی موضوعات مربوط به عرصه‌های مختلف زندگی کودکان در ایران امروز را با هدف کمک به حوزه سیاستگذاری کودک، دنبال می‌کند.

«زیست‌جهان کودکی در دوران کرونا و پساکرونا» و «امکان، الزام و یا امتناع سیاست‌گذاری در زیست‌جهان کودکی» دو محور‌ ویژه این همایش است. همچنین «زیست‌جهان کودکی در شهر و روستا، زیست‌جهان کودکان با نیازهای ویژه»، «آموزش مدرسه‌ای در زیست‌جهان کودکی»، « آموزش‌های دینی در زیست‌جهان کودکی»، «اوقات فراغت در زیست‌جهان کودکی»، «زیست‌جهان خانوادگی کودکی»، «زیست‌جهان دوستانه کودکی»، «باورها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی در زیست‌جهان کودکی»، «زیست‌جهان مجازی و فناورانه کودکی»، «زیست‌جهان کودکی در مهاجرت‌های ملی و بین‌المللی»، «دگرگونی‌های زیست‌جهان کودکی در درون و فراسوی مرزهای ملی»، «ادبیات، شعر و داستان در زیست‌جهان کودکی» ،«هنر و موسیقی در زیست‌جهان کودکی»، «رسانه‌ها و برنامه‌های تصویری در زیست‌جهان کودکی»، «نشریات و رسانه‌ها در زیست‌جهان کودکی»، «بازی در زیست‌جهان کودکی»، «سازمان‌های غیردولتی و فعالیت‌های داوطلبانه در زیست‌جهان کودکی»، «حقوق اجتماعی، فرهنگی و قانونی در زیست‌جهان کودکی»، «نابرابری‌های اجتماعی‌اقتصادی و  زیست‌جهان کودکی»، «نابرابری‌های جنسیتی و زیست‌جهان کودکی» و «امنیت زیست‌جهان کودکی»؛ دیگر محورهای این همایش را شامل می‌شود.


همایش «زیست‌جهان کودکی در ایران»،  با مشارکت گروه جامعه‌شناسی کودکی انجمن جامعه‌شناسی ایران، مرکز مطالعات کودکان و نوجوانان دانشگاه الزهرا(س)، مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شورای عالی آموزش و پرورش، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ... برپا می‌شود و افزون بر ارائه مقالات برگزیده، در دو روز برگزاری، با چهار کارگاه «روش‌شناسی مطالعات کودکی»، «توان‌یابی جسمانی و روحی کودکان»، «نقش‌های جنسیتی و حقوق کودک» و «نقاشی و هنرکودکان»، پذیرای فرهیختگان خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اسکای روم به نشانی www.skyroom.online/ch/ricac/childhood در این همایش شرکت کنند.

برای حاضران در کارگاه‌های همایش نیز گواهی حضور صادر خواهد شد.

این همایش از طریق صفحه اینستاگرام پژوهشگاه به نشانی ricac.pub@ نیز پخش خواهد شد.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید