کتاب «انقلاب تصورناپذیر در ایران» نقد می‌شود

کتاب «انقلاب تصورناپذیر در ایران» نقد می‌شود

کتاب «انقلاب تصورناپذیر در ایران» تألیف چارلز کرزمن، دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور جواد طاهایی، صادق پیوسته و محمود مهام و با دبیری رضا میثمی نقد و بررسی می‌شود. 

  انقلاب تصورناپذیر در ایران، اثر چارلز کرزمن، تلاشی پژوهشی برای نگریستن به انقلاب از منظر افرادی است که هر یک با دلایل و روش‌های خود به موج اعتراضات پیوسته‌اند. کرزمن در این مسیر با تبیین‌های انقلاب به‌مثابه نیرومندترین صورت‌های فهم و روایت انقلاب، جدالی دامنه‎‌دار را آغاز می‌کند و می‌کوشد با تمرکز بر جزئیات تاریخی مهم و مغفول‌مانده، نشان دهد که هر کدام از این تبیین‌ها از چه شکاف‌ها و افتادگی‌هایی رنج می‌برند و چرا نباید وظیفه روایت انقلاب را یکباره بر دوش آنها گذاشت.


 انقلاب تصورناپذیر در  ایران رفت‌وبرگشتی مداوم میان نظریه اجتماعی و جزئیات تاریخی است و نیز میان سازه‌های ذهنی ساخته‌شده از مفاهیم و بدن‌های انسانی‌ای که با خون و استخوانشان انقلاب را رقم زدند. این اثر می‌تواند راهنمایی برای گشودن مسیرهای تازه پژوهشی در راه فهم انقلاب اسلامی ایران نیز باشد.

نشست نقد این کتاب که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاری مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، به صورت مجازی و از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/research پخش خواهد شد.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید