شماره سوم و چهارم فصلنامه «نمایه پژوهش» منتشر شد

شماره سوم و چهارم فصلنامه «نمایه پژوهش» منتشر شد

شماره سوم و چهارم فصلنامه «نمایه پژوهش»، ویژه پاییز و زمستان ۱۴۰۰ از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

«مقاله»، «یادداشت تحلیلی»، «نقد و بررسی کتاب»، «نشست»، «گفتگو» و «تازه‌های پژوهش و نشر» بخش‌های مختلف این نشریه را تشکیل می‌دهند.

دنیای صوت و تصویر در آستانه ورود به عصر جدید نوشته محمدمهدی عسگرپور و فضای مجازی و تغییرات کنشگری در فرآیند تمدنی نوشته محمدرضا بهمنی دو یادداشت تحلیلی این شماره هستند.

در بخش گفتگوها، «مسأله فرهنگی؛ امید به همبستگی و هویت‌یابی در نظم نوین تمدن اسلامی-ایرانی» در گفتگو با سجاد صفارهرندی و «مسأله فرهنگی و چالش‌های آن در ایران» در گفتگو با ایرج فیضی منتشر شده است.

توئیتر و روزنامه‌نگاری، بررسی عملکرد نمایشگاه‌های کتاب استانی از دیدگاه ناشران، مشارکت‌کنندگان، کارشناسان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های کتاب استانی (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶)، جامعه‌شناسی مردم‌مدار در مقابل بازار، نگاهی به مدل اطلاع‌یابی ساولینن (الیس) در بافت محیط: بررسی مفاهیم و ارزیابی به کارگیری مولفه‌های کتابخانه سبز در کتابخانه‌های دانشگاهی، عناوین مقالات منتشر شده در این شماره هستند.

در بخش نقد کتاب هم، کتاب‌های جنگ رسانه‌های اجتماعی؛ سلاح‌هایی برابر برای همه، رسانه‌های نوین: درآمدی انتقادی، اسلکتیویست (انقلاب هشتگ‌ها) قواعد کنشگری سایبری برای اسلکتیویست‌ها، برآمدن ژانر خلقیات در ایران (یک جامعه‌شناسی غیرخودمانی)، راه‌حل‌های برای مسائل اجتماعی و پیگیر اخبار نباشید، نقد شده‌اند.


در بخش تازه‌های پژوهش و نشر نیز طرح‌ها و کتاب‌های جدیدی معرفی شده‌اند که موج ششم نظرسنجی دیدگاه مردم درخصوص کرونا؛ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سنجش نگرش شهروندان پیرامون رسانه‌های اجتماعی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، «شهر و سنما در ایران»، «همبستگی اجتماعی و دشمنان آن»، «انقلاب در میراث فرهنگی»، «حیات کلانشهر و حیات بدن» و «دانش بدن» از آن جمله‌اند.

فصلنامه نمایه پژوهش با هدف اطلاع‌رسانی نتایج پژوهش‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و توجه جامعه علمی و مدیریتی کشور به پژوهش‌های فرهنگی انجام شده منتشر می‌شود. دسترس‌پذیری خلاصه نتایج پژوهش‌ها، آگاهی‌رسانی دربارۀ دیدگاه‌های پژوهشگران و صاحبنظران، جریان‌سازی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و ایجاد ارتباط خلاق و پویا بین پژوهشگران، صاحبنظران، مراکز پژوهشی و فعالان این عرصه از دیگر اهداف این نشریه است.

 این نشریه با مدیرمسئولی قاسم زائری و سردبیری داریوش مطلبی منتشر می‌شود. مدیر داخلی این مجله بر عهده کتایون قهرمانی است.

دریافت شماره جدید




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید