«وضعیت استارتاپهای حوزه هنری و ارائه سناریوهای توسعه آنها»
بیان مسأله
استارتآپ (Start-up) یا کسب وکار نوپا، به شرکت (company) یا کسبوکاری (Business) گفته میشود که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی در جهت راهحلی نوآورانه و پایدار برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است و رشد سریعی دارد. استارت آپ ها با توجه به ماهیت معمولاً در حوزه فناوری رشد داشته اند اگر چه منحصر در حوزه فناوری نیستند.گفته شد که استارت آپها در حوزه های مختلف، به عنوان رفع کننده نیازهای بازار عمل کرده اند؛ بازار صنایع خلاق (فرهنگی و هنری) نیازهای زیادی دارد و استارت آپ هایی در حوزه های صنایع خلاق (تبلیغات، معماری، بازار هنر و اشیا زینتی، صنایع دستی، طراحی، مد، فیلم و ویدیو، موسیقی، هنرهای نمایشی، انتشارات، آموزش، نرم افزار، تلویزیون و رادیو و بازیهای ویدیویی و رایانه ای و...) به وجود آمده اند. هدف اول پژوهش، این است که در ابتدا استارتآپهای حوزه های هنری در ایران را شناسایی کند (آمارگیری، دسته بندی موضوعی، نوع فعالیت، و ...)؛ سپس بر اساس این سیمای کلی، نقشه فعالیت استارتآپهای حوزه هنری را ترسیم نمایند. سپس وضع موجود و مسائل آن ها را بررسی نماید و سناریوهای توسعه استارتآپهای حوزه هنری در ایران را ارائه کند.