«وضعیت استارتاپ‌های حوزه هنری و ارائه سناریوهای توسعه آن‌ها»

   بیان مسأله

استارت­آپ (Start-up) یا کسب وکار نوپا، به شرکت (company) یا کسب‌وکاری (Business) گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی در جهت راه‌حلی نوآورانه و پایدار برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته ‌است و رشد سریعی دارد. استارت آپ ها با توجه به ماهیت معمولاً در حوزه فناوری رشد داشته اند اگر چه منحصر در حوزه فناوری نیستند.گفته شد که استارت آپ­ها در حوزه های مختلف، به عنوان رفع کننده نیازهای بازار عمل کرده اند؛ بازار صنایع خلاق (فرهنگی و هنری) نیازهای زیادی دارد و استارت آپ هایی در حوزه های صنایع خلاق (تبلیغات، معماری، بازار هنر و اشیا زینتی، صنایع دستی، طراحی، مد، فیلم و ویدیو، موسیقی، هنرهای نمایشی، انتشارات، آموزش، نرم افزار، تلویزیون و رادیو و بازی‌های ویدیویی و رایانه ای و...) به وجود آمده اند. هدف اول پژوهش، این است که در ابتدا استارت­آپ­های حوزه های هنری در ایران را شناسایی کند (آمارگیری، دسته بندی موضوعی، نوع فعالیت، و ...)؛ سپس بر اساس این سیمای کلی، نقشه فعالیت استارت­آپ­های حوزه هنری را ترسیم نمایند. سپس وضع موجود و مسائل آن ها را بررسی نماید و سناریوهای توسعه استارت­آپ­های حوزه هنری در ایران را ارائه کند.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید