«بررسی وضعیت بازارهای جدید فرهنگ و هنر»

   بیان مسأله

توسعه محصولات فرهنگی و هنری، نیازمند کارآفرینی دیجیتال در عرصه فرهنگ و هنر، شبکه سازی و هم افزایی ذی‌نفعان صنعت فرهنگ و هنر، تبادل نظر بخش خصوصی و دولت در این حوزه، گسترش اقتصاد تولید محتوا در بستر دیجیتال و توسعه اکوسیستم کارآفرینی ایران، و در نهایت توسعه بازار فرهنگ و هنر ایران است. اهمیت و نقش بازارهای جدید در حوزه فرهنگ و هنر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارد. این در حالی است که صادرات محصولات فرهنگی و هنری ایرانی به بازار جهانی وضعیت مناسبی ندارد و آمارها از کاهش صادرات خبر می­دهند. به عنوان مثال در حوزه صنایع دستی با رشد اندکی در این زمینه روبه رو هستیم به طوری که یکی از مسایلی که صادرات را با مشکل مواجه کرده است، محدود بودن بازار به چند کشور منطقه است که این نوع بازاریابی پایدار نخواهد بود. برای مثال، کشور عراق بازار خوبی است اما بازار پایداری نیست. در واقع، کالاها و محصولات فرهنگی و هنری ایرانی نیازمند تنوع در بازار منطقه های و جهانی و یافتن بازارهای جدید است. با توجه به مسأله مطرح شده، پرسش این است که بازارهای جدید برای محصولات و کالاهای فرهنگی و هنری ایرانی شامل چه مواردی می شود؟ این بازارها در ایران و سایر کشورها به چه سمتی حرکت می­کند و چه تغییراتی در بازارهای موجود ایجاد شده است؟ بنابراین هدف این تحقیق، بررسی و شناسایی ویژگی­های بازارهای جدید کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی در ایران و سایر کشورها و شناسایی تغییرات بازارهای موجود و ارایه راهکارهای پیشنهادی جهت توسعه بازارهای جدید مطابق استانداردهای جهانی است.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید