رزومه دکتر حسین حسنی

 

*مشخصات  فردی

نام و نام خانوادگی: حسین حسنی

استادیار گروه مطالعات فضای مجازی، پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

ایمیل: hassani@ricac.ac.ir

*سوابق  تحصیلی

کارشناسی، مترجمی زبان آلمانی، دانشگاه تهران، ۱۳۸۴

کارشناسی ارشد، علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه تهران، ۱۳۸۷

دکتری، علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه تهران، ۱۳۹۴

*سوابق  پژوهشی

تألیف  و گردآوری کتاب

۱- واژه‌نامه ارتباطات و مطالعات رسانه‌‌ها، (همراه با جعفر محمدی)، انتشارات جامعه‌­‌شناسان، ۱۳۸۹.

۲-گزینش و ویرایش کتاب مجموعه مقالات دومین اجلاس جهانی رادیو،(با همکاری عبدالحسین کلانتری)، انتشارات طرح آینده، ۱۳۹۰.

۳- واژگان تخصصی ارتباطات و مطالعات رسانه‌­ها (فارسی-انگلیسی/انگلیسی-فارسی)، (با همکاری جعفر محمدی)، انتشارات جامعه‌شناسان، ۱۳۹۰.

۴- رسانه، توسعه و سیاستگذاری رسانه‌­ای، (با همکاری عبدالحسین کلانتری و پیام روشنکفر)، انتشارات جهاد دانشگاهی، ۱۳۹۲.

۵. رسانه اجتماعی اینستاگرام: زندگی روزمره و فرهنگ دیداری، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1398

۶. رسانه‌های اجتماعی، سلبریتی‌ها و سواد رسانه‌ای، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (در دست انتشار).

۷. پلتفرم­های برخط: مسائل حکمرانی و اقتصاد اشتراک­گذاری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (انتشار، بهار 1401)


مقالات علمی-پژوهشی

۱- كاربرد رويكرد رولان بارت براي تحليل نشانه­‌‌شناختي بازنمايي گفتمان : "ايراني-اسلامي" در آگهي‌­‌هاي تجاري تلويزيوني در ايران، فصلنامه علمی-پژوهشی علوم اجتماعی، شماره 47، زمستان 1388، صص.125-159.

۲- تبلیغات تجاری و مصرف‌­‌گرایی: تحلیل نشانه‌­شناختی آگهی­‌های تجاري تلویزیونی در ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش های ارتباطی، سال هفدهم، شماره 2 (پیاپی62)، تابستان 1389.

۳- از فرهنگ هواداری تا نشریات هواداری: تحلیل وبلاگ‌‌های هواداران تیم فوتبال استقلال تهران، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش های ارتباطی، سال هجدهم، شماره4 (پیاپی 68)، زمستان 1390، صص.107-133.

۴- تحلیل نحوه بازنمایی ارزش­‌هاي فرهنگي در تبليغات تجاري: تحليل نشانه‌­شناختي آگهي‌­هاي تلویزیون در ایران، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی، سال اول، شماره1، بهار1391، صص.89-118.

۵- دوفضایی‌­شدن آسیب‌‌ها و ناهنجاری‌‌های فضای مجازی: مطالعه تطبیقی سیاست‌گذاری‌‌های بین‌­المللی، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی، دوره پنجم، شماره1 (پیاپی17) ، بهار 1391، صص.1-30.

۶- تحلیل مقایسه­‌ای استفاده از رسانه­‌ها در مناطق شهری و روستایی ایران، توسعه روستایی، دوره چهارم، شماره2، پاییز و زمستان1391، صص.121-138.

۷- سنجش تأثیر جنسیت بر مصرف رسانه‌­ای در ایران (تحلیل ثانویه داده­های پیمایش ملی)، زن در توسعه و سیاست، دوره10، شماره4، زمستان1391.

۸- شبکه‌­های اجتماعی و چالش‌های آن برای نظام خانواده ایرانی: مطالعه عضویت زوجین در فیس بوک و مسائل و پیامدهای اجتماعی آن در رابطه با حریم خانوادگی، مجله بررسی مسائل اجتماعی ایران، دوره 7، شماره 1، بهار و تابستان 1395، صص. 203-218.

۹- تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران، مجله مطالعات فرهنگ-ارتباطات، دوره18، شماره 40، شماره پیاپی 72، زمستان 1396، صص32-63.

10. سیاستگذاری اینترنت: مرور سیستماتیک رویکردهای حکمرانی پلتفرم‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی، فصلنامه علمی-پژوهشی سیاستگذاری عمومی، پاییز ۱۳۹۹، دوره 6، شماره 3، صص.

۱۱. چالش‌های حکمرانی پلتفرم‌های جهانی آنلاین و دلالت‌های آن برای جامعه ایران مطالعه موردی: رسانه اجتماعی فیس‌بوک، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انتشار آنلاین از تیر 1400

12. سکوهای فعالیت مجازی و اقتصاد اشتراک گذاری: چالشها و نویدها برای کارکنان گیگ، مجله جهانی رسانه، دوره ۱۶، شماره ۱-پیاپی ۳۱، شهریور ۱۴۰۱. صص ۵۳-۷۶.

13. چالشهای نوظهور دولتها برای حکمرانی فضای سایبر: پیامدهای پلتفرمی شدن و پیدایش متاورس، فصلنامه علوم سیاسی، وره 25، شماره 98 - تابستان 1401 - شماره پیاپی 98، شهریور 1401، صص ۱۶۱-۱۸۴.

14.  تحلیل سازوکارهای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای مقابله با اطلاعات کذب و اخبار جعلی؛ فیس بوک و توئیتر، دوفصلنامه مطالعات هنر و رسانه، دوره 4، شماره 7، بهار و تابستان 1401، صص ۱۵۵-۱۸۴


مقالات  انگلیسی

Different Periods of Post-Revolutionary Radio in Iran: Audience Evolution;    Journal of Radio & Audio Media, Volume 17, Issue 2 July 2010, pages 226 – 235

Ostentation or Visibility: A Cultural Study of Consumption of Cosmetics by Iranian Young Women; Mediterranean  Journal of Social Sciences, Vol 6 No 4 S3, August 2015


مقالات  علمی-ترویجی

۱- رسانه­‌های نوین و زندگی روزمره: تاثیر تلفن همراه بر هویت و سبک زندگی جوانان، فصلنامه علمی-ترویجی وسایل ارتباط جمعی (رسانه)، سال نوزدهم، شماره 4، شماره پیاپی 76، زمستان 1387، صص 119-135.

۲- مقاله "سبک زندگی سازی"برنامه‌­های رادیویی: پاسخگویی به نیازهای روزمره مخاطبان در عصر مدرن، مجله رسانه، سال بیستم، شماره4، شماره پیاپی80، زمستان 1388

۳- تحلیل سیاست‌های رسانه‌­ای در ایران، فصلنامه علمی-ترویجی وسایل ارتباط جمعی (رسانه)، سال بیست و چهارم، شماره2، شماره پیاپی، 91، تابستان 1392 .

 

طرح‌های پژوهشی

1-پژوهشی سیاست های فضای مجازی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی (1388)

2- همکار پژوهشی پروژه «نگاه راهبردی به محیط های مجازی جهانی» توسط مرکز پژوهشی سیاست های فضای مجازی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی (1388)

3- همکار پژوهشی پروژه «معماری و هویت فرهنگی استان تهران" توسط مرکز پژوهشی سیاست های فضای مجازی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با همکاری استانداری تهران (1388-1389)

4- همکار پژوهشی طرح فرهنگ و امنيت: دو فضائي شدن فرهنگ، امنيت و سياستگذاري­هاي جديد فرهنگي، شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)

5- همکار پژوهشی پروژه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، معاونت راهبردی ریاست جمهوری (1390)

6- مجری طرح مطالعه ژانرهای جدید تلویزیونی و چگونگی انطباق آنها با قواعد حاکم بر سازمان صدا و سیما، مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما (1391-1390)

7- مجری طرح تحلیل پدیدارشناختی تجربه‌­های زیسته کاربران شبکه­‌های اجتماعی موبایلی با تمرکز بر اینستاگرام، پژوهشگاه فرهنگ، هنر ارتباطات، ورزات فرهنگ و ارشاد اسلامی (1395)

8. تحليل انتقادي پلتفرم‌هاي عمده آنلاين و پيامدهاي آنها برجامعه ايران از منظر حکمراني و اقتصاد، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (1398-1399)

9. پلتفرمی‌شدن تولید و انتشار محتوای فرهنگی‌-رسانه‌ای در ایران: چالشهای حکمرانی و تنظیم مقررات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1400.

ترجمه

۱- درآمدی بر فرهنگ­‌های سایبر، نوشته دیوید بل، ترجمه مشترک با دکتر مسعود کوثری، انتشارات جامعه‌شناسان، 1389.

۲- دانشنامه بین‌­المللی ارتباطات (جلد اول)، ویراستار انگلیسی، ولفگانگ دونزباج، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، 1390 (مترجم همکار)

۳- پسامدرنیسم و فرهنگ مصرف، نوشته مایک فدرستون، ترجمه مشترک با محمدرضا نیرو، انتشارات جامعه­‌شناسان، 1392.

۴- پایان جهان آنگونه که می‌­شناسیمش؛ جامعه‌­شناسی در قرن بیست و یکم، نوشته ایمانول والرشتاین، انتشارات ترجمان علوم انسانی، 1394.

۵-دوراهی­‌های اجتماعی: روان­شناسی همیاری انسانی، (ترجمه مشترک با دکتر محمدرضا جوادی یگانه) نوشته فن لانگ و همکاران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1395.

۶- بحران در جامعه­‌شناسی: نیاز به داروین، نوشته جوزف لاپریتو و تیموتی کریپن، انتشارات ترجمان علوم انسانی، 1395.

۷-رسانه­‌های اجتماعی (اصول و کاربردها)، نوشته پاویسا شلدن، انتشارات ثانیه، 1396

۸- ارتباطات توسعه، (دانشنامه موضوعی بین­المللی ارتباطات 1)، ویراستار انگلیسی، ولفگانگ دونزباخ، انتشارات علمی و فرهنگی، 1396.

۹. مطالعات فرهنگی بدن، نوشته نایل ریجادرسون و آدام لاکس، نشر نیو و معیار علم، 1399

‍‍۱۰. کاربرد رسانه‌های اجتماعی در اخبار بی.بی.سی: بازسازی گزارشگری بحران، نوشته والری بلر-گاگنون، نشر نیو، 1399

‍‍۱۱- فرهنگ اتصال؛ تاریخ انتقادی رسانه­‌های اجتماعی، نوشته خوزه فان دایک، انتشارات سوره مهر، 1396.

۱۲. بازتولید «خود» در عصر دیجیتال، نوشته یاسمین ابراهیم، (ترجمه مشترک) انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی، ۱۴۰۰.

۱۳. جامعه پلتفرمی، نوشته یوزه فن دایک و همکاران، انتشارات دانشگاه سوره، 1400

۱۴. تحلیل کلان‌‌داده‌های فرهنگی، نوشته لوو مانوویچ، انتشارات سوره مهر، 1401.

۱۵. مفهوم‌سازی دانشگاه دیجیتال، تلاقی سیاستگذاری، تعلیم و تربیت و کردار، انتشارات موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم (در دست انتشار)


-ویرایش

ویرایش علمی (مشترک) ترجمه فارسی دانشنامه مسائل اجتماعی، سرویراستار انگلیسی: وینسنت ان. پارلو، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

-ترجمه  فصل های کتاب و مقالات

۱- مقاله‌ «دختران و بازی: خلاصه‌ای از تحقیقات با دلالت‌هایی برای عمل»، نوشته­ دنیس ای. آگوستو در کتاب، صص 131-152، درآمدي بر بازي‌­هاي ويدئويي و رايانه­اي (1387)، (ويراسته­ دكتر مسعودكوثري)، انتشارات سلمان: تهران.

۲- فصل دوم کتاب اینترنت؛ ویژگی‌‌­ها و فناوری­‌های ارتباطات رایانه-واسط، نوشته لورنزو کانتونی و استفانو تاردینی، انتشارت امیرکبیر (1390)

۳- فصل پنجم کتاب اینترنت؛ مفهوم‌­‌سازی کاربران اینترنت، نوشته لورنزو کانتونی و استفانو تاردینی، انتشارت امیرکبیر (1390)

۴- فصل نهم کتاب برنامه‌ریزی فرهنگی (یک رنسانس شهری؟)، با عنوان برنامه‌­‌ریزی برای هنرها: یک رنسانس شهری؟ صص 381-415، گروه مترجمین، نشر تبلور، (1391)

۵- رادیو در ارمنستان، نوشته موشق هوفسپیان، مجله رادیو (نشریه علمی-تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران)، سال هشتم، شماره 51، شهریور 1389، صص. 89-90.

۶- آیا رادیو دیجیتال زنده است؟ وضعیت کنونی رادیوی دیجیتال در جهان، نوشته اسد سمیر بقاریب، مجله رادیو (نشریه علمی-تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران)، سال نهم، شماره پنجاه و دوم، آبان 1389، صص. 143-148.

۷- رادیو نمایش در آلمان، نوشته زابینه بریتس آمتر، مجله رادیو (نشریه علمی-تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران)، سال نهم، شماره پنجاه و سوم، اسفند 1389، صص. 120-127.

۸- ترجمه مقاله درآمدی بر کنش‌‌گری برخط و جنبش‌های اجتماعی معاصر، نوشته لئوسادیا دیاز رومرو، فصلنامه تخصصی مطالعات ماهواره و رسانه‌­‌های جدید، سال سوم، شماره 12 و 13، تابستان و پاییز 1394، صص137-159.


-تقدیرنامه‌ها

رتبه نخست مقاله نویسی در ششمین اجلاس بین‌‌المللی رادیو، اردیبهشت 1398، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

انتخاب به عنوان عضو هیئت علمی فعال، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1399

انتخاب طرح پژوهشی «تحلیل انتقادی پلتفرم­های عمده آنلاین و پیامدهای آنها بر جامعه ایران از منظر حکمرانی و اقتصاد» به عنوان اثر برگزیده، سومین دوره برترین­های پژوهش فرهنگی سال، 1400

-سخنرانی‌ها

ارائه سخنرانی «فضای مجازی و خانواده: عضویت در فیس‌بوک و پیامدهای آن بر نظام خانواده در ایران» در سلسله سخنرانی‌های کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: دو فضایی شدن جهان، دانشکده مطالعات جهان، 22 آذرماه 1395.

ارائه سخنرانی «کلان داده‌‌‌ها و توسعه سرمایه‌‌داری پلتفرم-مبنا، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دوشنبه 8 بهمن 1397.

دبیر علمی نشست تخصصی «رسانه و مسئله کرونا» (از سلسله نشست‌های همایش ملی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی کرونا)، 27 مرداد 1399، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

دبیر علمی نشست تخصصی «اخبار جعلی و رسانه‌های اجتماعی در دوران کرونا» (از سلسله نشست‌های همایش ملی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی کرونا)، 3 تیر 1399، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

دبیر علمی نشست تخصصی «الزامات صیانت از خط و زبان فارسی در تولیدات کاربرمحور فضای مجازی» (از سلسله نشست‌های فرهنگ و حکمرانی فضای مجازی)، 21 تیر 1399، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

دبیر علمی نشست تخصصی «مسائل و الزامات ارتقاء محتوای کاربرمحور» (از سلسله نشست‌های فرهنگ و حکمرانی فضای مجازی)، 25 شهریور 1399، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

دبیر علمی نشست تخصصی «سازوکارهای توانمندسازی صاحبان کسب و کارهای فرهنگی» (از سلسله نشست‌های فرهنگ و حکمرانی فضای مجازی)، 5 مرداد 1399، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

دبیر علمی نشست تخصصی «ارزشگذاری محتوا در فضای مجازی» (از سلسله نشست‌های فرهنگ و حکمرانی فضای مجازی)، ۲۲ دیماه 1399، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

دبیر نشست نقد و بررسی کتاب «رسانه‌های اجتماعی» خوانش انتقادی، ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

مدیر جلسه کرسی ترویجی نقد و ایده علمی، «رویکرد رسانه به مخاطب»، ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.

نشست معرفی و نقد کتاب «ارتباطات میان­فرهنگی؛ نظریه و کاربرد»، 15 شهریور 1400، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.

شرکت در کارگاه آموزش روش تحقیق به مدت 18 ساعت در سال، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1400.

شرکت در کارگاه آموزش مبانی فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی به مدت 3 ساعت، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1400.

شرکت در کارگاه آموزشی آیین نامه ترفیع و ارتقاء اعضای هیئت علمی به مدت 8 ساعت، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1400.

نشست «مطالعه تطبیقی حکمرانی اینترنت در کشورهای منتخب و ارائه الگوی مناسب برای ایران»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 19 آبان 1400،

نشست معرفی و نقد کتاب ارتباطات میان فرهنگی: نظریه و کاربرد، ، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 15 شهریور 1400

نشست «مسائل و چالشهای ترجمه کتابهای رسانه‌های نوین»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، چهارشنبه 3 آذر 1400

حضور در دومین کنگره دیجیتال مدیریت درمان کووید 19 در تاریخ 31 شهریور 1400

دبیر نشست نقد کتاب نظریه هنجاری مقبول مشروع: نظریه هنجار رسانه برای رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 15 تیر 1401.

دبیر نشست متروپل؛ از اطلاع رسانی بحران تا بحران اطلاع رسانی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 23 خرداد 1401.

شرکت در همایش تخصصی متاورس-دانشگاه شریف، 25 خرداد 1401.

سخنرانی در نشست کلان داده، پلتفرم ها و امنیت فرهنگی، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 9 آذر 1401.

دبیر علمی نشست فلسفه رسانه و فناوری های نوین، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 6 آذر 1401.

دبیر نشست عملکرد رسانه های فارسی زبان بیگانه در رویدادهای اخیر، نمایشگاه مراکز فرهنگ پژوهشی در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، 22 آذر 1401.

-نظارت بر طرح‌های پژوهشی

بررسی وضعیت و دلایل استفاده از رسانه‌های مجازی، مجری طرح: مجید سلیمانی ساسانی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۹

تحلیل وضعیت سینمای خانگی در ایران، (دکتر جهرمی) پژوهشکده هنر، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (1401)

نظارت بر ترجمه کتاب آموزش سواد رسانه‌ای، ترجمه حسین بصیریان جهرمی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (1400)

نظارت بر طرح «ثبت و تحلیل نقش ستارگان موسیقی پاپ و رپ ایرانی در هویت‌یابی و جامعه‌پذیری هواخواهان نوجوان ایرانی در اینستاگرام (مورد مطالعه: امیرحسین تتلو و سیدحسین موسوی (ملقب به تهی)» (دکتر عزیزی)، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (۱۴۰۰)

-

-مشاوره و راهنمایی پایان ­نامه و رساله

استاد مشاور رساله دکتری آقای احمد کارخانه با عنوان «آسیب­شناسی و شناسایی الزامات و مشخصات بومی پلتفرم پیام­رسان­های فراگیر در ایران، دانشگاه علامه طباطبائی، (1400-...)

استاد مشاور رساله دکتر خانم نگین حاتمی با عنوان «مطالعه سطح سرمایه اجتماعی کاربران صفحات پزشکی سلامت اینستاگرام بر عزت نفس کاربران در پی همه­گیری کرونا، دانشگاه آزاد تبریز (1400-...)

-ارائه مقاله در همایش

ارائه مقاله «رادیو در عصر پلتفرم‌های اجتماعی»، در سالن همایشهای بین‌­المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، ششمین اجلاس بین‌­المللی رادیو، 4 اردیبهشت 1398

سخنرانی در اولین همایش ملی فرهنگ و دانشگاه در ایران،«پلتفرمی­شدن دانشگاه: نویدها و چالشها برای آموزش عالی»، موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، 2 تا 4 اسفند 1400.

ارائه مقاله کاربرد متاورس در آموزش و آموزش عالی و چالشهای اخلاقی ناشی از آن، در دومین همایش ملی «اخلاق آموزش و پژوهش در فضای مجازی، موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، 26 مهر 1401.

-چاپ چکیده

چاپ چکیده مقاله «رادیو در عصر پلتفرم‌‌های اجتماعی» در کتاب چکیده مقالات ششمین اجلاس بین‌المللی رادیو، به کوشش دکتر اخگری، تهران: نشر .

چاپ چکیده مقاله «تبلیغات تلویزیونی و روان‌شناسی کودکان و نوجوانان: مرور نظام‌مند آثار تماشای آگهی‌های تلویزیونی بر مخاطبان کودک، از منظر شناختی، عاطفی و رفتاری»،  در چکیده مقالات همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی، پاییز ۱۳۹۹، تهران: انتشارات دانشگاه صداوسیما.

زیست ایمن کودکان در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی: مروری بر چالش‌ها، حوزه‌ها و قوانین و مقررات، همایش بین­المللی زیست-جهان کودکی در ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تیر 1400.

-گزارش  علمی

محلی‌‌سازی داده‌‌ها، پژوهشگاه مرکز ملی فضای مجازی، تیرماه 1398، منتشر شده در سایت پژوهشگاه مرکز ملی فضای مجازی، آدرس: http://csri.majazi.ir/

۱۳-گزارش فرهنگی

نقد و تحلیل طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۹

تحلیل وضعیت مصرف رسانه‌ای جوانان غربی (۲۰۱۵-۲۰۲۰)، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۸


*سوابق  آموزشی

تدریس درس نظریه‌­‌های ارتباطات (مجازی)، دانشگاه پیام نور غرب تهران، 1393

تدریس درس ارتباطات همراه، دوره کارشناسی، دانشکده ارتباطات، دانشگاه عللامه طباطبائی، نیم‌سال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱

تدرس درس ارتباطات همراه، دوره کارشناسی، دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، نیم سال 1401-1402

*سوابق  اجرایی

۱- عضو دبيرخانه اجرایی دومين اجلاس جهاني راديو، از 15 مهر1387- ارديبهشت1388- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دفتر پژوهش‌­‌های رادیو.

2- دبیر علمی پنجمین اجلاس جهانی رادیو، اردیبهشت 1393، صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران (1392-1393).

3- مشاور رئیس پژوهشگاه فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی (1397 تاکنون)

4- عضو شورای علمی پژوهشکده ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، (1399-1400)

5-عضو شورای علمی شبکه‌های اجتماعی مجازی و ابعاد زندگی کاربران، دفتر طرح‌های ملی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (1399-000)

۶. عضو هیئت تحریریه مجله تخصصی نمایه پژوهش (۱۴۰۰-۰۰۰)

۷. عضو شورای اجرایی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (۱۴۰۰-...)

8. رئیس پژوهشکده ارتباطات، (خرداد 1401-آبان 1402)

9. رئیس و عضو شورای علمی پژوهشکده ارتباطات (1401-...)

10. داوری آثار بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، خانه کتاب و ادبیات ایران، دیماه 1401.

11. داوری مجلات علمی پژوهشی مجله جهانی رسانه، فصلنامه رسانه، مطالعات بین­رشته­ای در رسانه و فرهنگ، Journal of Cyberspace Studies، راهبرد اجتماعی و فرهنگی 



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید