ارزش‌ها و نگرش های ایرانیان (موج سوم)/محمدرضا جوادی یگانه/۱۳۹۴

ارزش‌ها و نگرش های ایرانیان (موج سوم)/محمدرضا جوادی یگانه/۱۳۹۴

موج سوم ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان با فاصله دوازده سال از موج دوم در دفتر طرح‌های ملی طراحی و اجرا شد. این پیمایش علاوه بر سنجش اکثر مفاهیم موجود در موج دوم، برخی مفاهیم جدید را نیز در کشور مورد سنجش قرار داد. موج سوم بر خلاف دو موج پیشین، از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است. سه موج پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان که به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۹، ۱۳۸۲و ۱۳۹۴ انجام شده‌اند، منبع اطلاعات مهمی درباره تغییرات اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران محسوب می‌شوند. مشخصات کلی این پیمایش به شرح زیر است:

مجری: دفتر طرح‌های ملی با همکاری مرکز ملی رصد اجتماعی وزارت کشور

مدیر علمی: محمدرضا جوادی یگانه

سال اجرا: ۱۳۹۴

سال انتشار نتایج: ۱۳۹۵

جامعه آماری: افراد بالای ۱۵سال خانوارهای شهری و روستایی ساکن در ۳۱ استان کشور

واحد تحلیل: فرد

حجم نمونه: ۱۴۹۰۶

روش نمونه‌گیری: چندمرحله‌ای- انتخاب هدفمند شهرها و روستاها- نمونه‌گیری تصادفی از بلوک‌ها- انتخاب تصادفی پاسخگویان از بلوک‌های مسکونی

حوزه جغرافیایی نمونه: از همه استان‌های کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد از هر استان مرکز استان و یک شهر به‌علاوه دو روستای تابعه هر شهر.


دریافت متن کامل گزارش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید
پروانه عبدالمالکی ٠٦ آذر ١٣٩٦

باسلام حضور شما استاد بزرگوارممنون میشم ازنتایج پیمایش سوم ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در مورد استان کرمانشاه در بعد مدارای اجتماعی و ارزشهای فرهنگی و اجتماعی اینجانبه اطلاع یابم

مدیر سایت ٠٦ آذر ١٣٩٦

با سلام

برای اطلاع از نتیجه با معاونت پژوهشی پژوهشگاه تماس بگیرید: 88919171

زهرا کریمی ١٣ فروردين ١٣٩٧

با سلامهر چه تلاش کردم نتوانستم نسخه ی مربوط به نگرش های ایرانیان در سال 1394 را دانلود کنم.لطفا برای یافتن هرچه سریع تر نتایج این پیمایش مرا راهنمایی کنید.با احترامزهرا کریمیعضو هیات علمی دانشگاه مازندران

مدیر سایت ١٣ فروردين ١٣٩٧

با سلام

فایل این طرح هنوز روی سایت قرار نگرفته. برای دسترسی به آن لطفا با معاونت پژوهشی پژوهشگاه تماس بگیرید:88919171

سید مهدی دوراندیش ٢٣ بهمن ١٣٩٧

باسلام و ادب و احتراماینجانب سیدمهدی دانشجوی دکتری هستم و جهت ادامه تحقیق و پژوهش خودم نیاز به پیمایش ارزش‌ها و نگرش های ایرانیان (موج سوم) دارم که این فایل قابل دانلود در سایت نیست. لذا استدعا دارم در صورت امکان این فایل را به بنده عنایت فرمایید.با تشکر از لطفتان

مدیر سایت ٢٣ بهمن ١٣٩٧

سلام

لطفا در صورت امکان، نامه معرفی تان را از استاد راهنما ارسال فرمایید تا فایل پیمایش در اختیار شما قرار گیرد. ضمن آنکه می توانید بدون تهیه نامه معرفی با حضور در کتابخانه پژوهشگاه از این اثر استفاده کنید.

پژوهشگر مستقل ٢٦ مهر ١٣٩٨

سلام.فایل این کتاب یا نسخۀ چاپی آن را از کجا می‌توان تهیه کرد؟من پژوهشگری مستقل هستم که در زمینۀ ارزشها تحقیق می‌کنم. متأسفانه امکان حضور در محل کتابخانۀ پژوهشگاه را ندارم اکنون.پیشنهاد می‌کنم حتماً پژوهشگاه به فکر انتشار فایلهای تحقیقات خود باشد تا تمام جامعۀ محققان بتوانند به راحتی و بیشتر از آنها استفاده کنند.

مدیر سایت ٢٦ مهر ١٣٩٨

باسلام. در حال تهیه فایل الکترونیکی طرحهای ملی هستیم. امیدواریم مرکز اسناد پژوهش های فرهنگی را به زودی راه‌اندازی کنیم.

آسیه صادق نیا ٢١ آذر ١٣٩٨

با سلام. دانشجوی دکتری جامعه شناسی گرایش اقتصادی و توسعه می باشم و برای انجام رساله به نتایج موج سوم پیمایش ارزش ها و نگرش های ایرانیان احتیاج دارم. به دلیل بعد مسافت امکان استفاده حضوری از کتاب موجود نمی باشد. ممنون میشم فایل این کتاب در اختیار بنده قرار گیرد.

مدیر سایت ٢١ آذر ١٣٩٨

با سلام

لطفا با معاونت پژوهشی مکاتبه فرمایید.

رضا ١٣ فروردين ١٣٩٩

سلام.تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد کتاب موج سوم رو دارن؟

مدیر سایت ١٣ فروردين ١٣٩٩

سلام. برای همه ارسال شده است. چنانچه نیاز داشتید با معرفی نامه در خدمتیم.

مرجان عابدیان ٢٨ مرداد ١٣٩٩

با سلام من دارم در مورد موج سوم ارزشها و نگرشهاب ایرانیان تحقیق میکنم که تعداد استان هایی که از موج سوم برخوردارن هست ولی شهر استان و روستاهای تابع و رتبه بندی استان ها و شهرا در مورد مطلبی نیست.اگه امکانش هست دذ مورد رتبه بندی شهرا و آمارشون بهم کمک کنین ممنون.

مدیر سایت ٢٨ مرداد ١٣٩٩

با سلام. لطفا با آقای دکتر تسلیمی طهرانی در دفتر طرحهای ملی پژوهشگاه ارتباط بگیرید. تلفن: ۸۸۹۰۲۲۱۳

محسن ١٣ بهمن ١٣٩٩

چرا نمی شود به خود متن دسترسی پیدا کرد؟ در عصر دیجیتال امر عجیبی و کمیکی است.

مدیر سایت ١٣ بهمن ١٣٩٩

با سلام- دسترسی به متن: https://www.ricac.ac.ir/fa/plan/20

حسین کرونی ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٠

سلام وقت بخیر بنده حسین کرونی دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفله تربیت دانشگاه تهران هستم. برای انجام پایان نامه به نتایج این پژوهش نیازمندم. ایا فایل این پژوهش قابل دسترسی است؟

مدیر سایت ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٠

باسلام. بله- https://www.ricac.ac.ir/fa/plan/20

روجا خسروی ٢٢ تير ١٤٠٠

با سلام وقت به خیر چطور میتوانم به طرح های زیر دسترسی پیدا کنم. 1- ارزش ها و نگرشهای ایرانیان (موج اول، دوم و سوم)2- سنجش سرمایه اجتماعی کشور (موج اول و دوم)

مدیر سایت ٢٢ تير ١٤٠٠

سلام/ متن کامل ارزشها و نگرشها در سایت پژوهشگاه در بخش طرحهای ملی ذخیره شده است. از طریق این نشانی هم می‌توانید مشاهده کندی:

https://motaleaat.farhang.gov.ir/fa/paghoohesh/hozeh