وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران/محمدرضا جوادی یگانه – غلامرضا غفاری/۱۳۹۵-۱۳۹۴

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران/محمدرضا جوادی یگانه – غلامرضا غفاری/۱۳۹۵-۱۳۹۴

وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی کشور را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین پیمایش‌های ملی ایران ازنظر گستردگی نمونه تحقیق دانست. در این تحقیق جمع‌آوری نمونه در ۴۲۶ مرکز شهرستان کشور انجام شده و نتایج آن برای هر مرکز شهرستان به‌طور جداگانه تعمیم‌پذیر است. مفاهیم اصلی سنجیده شده در آن اشتراکات زیادی با پیمایش‌های ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان و سرمایه اجتماعی دارد اما برخی سؤالات اختصاصی نیز در آن وجود دارد. مشخصات کلی این پیمایش به شرح زیر است: 

مجری: وزارت کشور، دفتر طرح­های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دانشگاه تهران

مدیر علمی: محمدرضا جوادی یگانه و غلامرضا غفاری

سال اجرا: ۱۳۹۵-۱۳۹۴

سال انتشار نتایج: ۱۳۹۶

جامعه آماری: افراد بالای ۱۸سال ساکن ۴۲۶مرکز شهرستان در کشور

واحد تحلیل: فرد

حجم نمونه: ۸۲۵۰۰نفر

روش نمونه‌گیری: نمونه‌گیری چندمرحله‌ای- انتخاب پاسخگو به روش تصادفی سیستماتیک

حوزه جغرافیایی نمونه: تمامی شهرهای مرکز شهرستان در کشور بر اساس تقسیمات کشوری 1394


دریافت متن کامل گزارش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید
فاطمه رحیمی ١٥ بهمن ١٣٩٧

باسلاممن دانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی هستم متاسفانه نتوانستم نتایج طرح های پژوهشی دکتر غفاری وجوادی یگانه را دریافت کنم چطور می توانم به متن کامل طرحهایی چون وضعیت اجتماعی فرهنگی واخلاقی جامعه ایران دسترسی داشته باشم

زهرا کیمیاگر ٢٢ دي ١٣٩٨

با سلام چه طور میشه این تحقیق رو کامل دید و مطالعه کرد؟

مدیر سایت ٢٢ دي ١٣٩٨

سلام

لطفا به کتابخانه پژوهشگاه مراجعه فرمایید.

آمنه عباسی ١٨ خرداد ١٣٩٩

با سلام و عرض ادب. در صورت امکان بنده را در ارتباط با نحوه دستیابی به داده ها و اطلاعات خرد جمع آوری شده در این پژوهش جهت استفاده در تجزیه و تحلیل آماری در پایان نامه دکترای خود راهنمایی نمایید. با تشکر

مدیر سایت ١٨ خرداد ١٣٩٩

باسلام. لطفا با دفتر طرحهای ملی پژوهشگاه تماس بگیرید. آقای دکتر تسلیمی طهرانی

رویا ٢٤ دي ١٣٩٩

باسلام و خسته نباشید چگونه میتوانم به پرسشنامه ی این طرح دسترسی داشته باشم؟

مدیر سایت ٢٤ دي ١٣٩٩

با سلام- لطفا به مرکز طرحهای ملی پژوهشگاه مراجعه کنید.

حمید قندی ٠١ فروردين ١٤٠٠

با سلام و احترام؛و با سپاس از دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی، اجرا و تدوین گزارش طرح‌های پیمایشی ملی.آنطور که بنده متوجه شدم، رویه پژوهشگاه در انتشار اکثر گزارش پیمایش‌ها، غیر عمومی بودن است؛ یعنی یا با مراجعه در محل پژوهشگاه یا با مکاتبه و درخواست و معرفی نامه و یا تهیه کتاب از برخی ادارات و موسسات و دانشگاه هایی که یک نسخه از نتیجه گزارش تنها به آنها ارسال میشود. درحالیکه در انتشار عمومی با بارگذاری فایل الکترونیک در وبسایت یا چاپ کتاب و فروش آن در بازار و کتابفروشیهای عمومی مواجهیم.سوال من این است که با توجه به اینکه گزارشهای پیمایشی از شاخصهایی همچون سرمایه اجتماعی، ارزشها و نگرشها، الگوی مصرف و غیره، از مقوله نشانگرها و علایم حیاتی یک جامعه هستند (مثل شاخصهای اقتصاد کلان که توسط موسسات ملی یا بین المللی به صورت سالیانه و عمومی منتشر میشوند) و لازم است عموم مردم، اصحاب رسانه، نهادهای مدنی و پژوهشگران و سیاسون همواره و به طور مستمر و منظم از آن مطلع باشند و هرچه زودتر حسیاست‌های ضروری در سطح عموم را برانگیخته کند، چرا و بر اساس چه فلسفه‌ای مشیِ انتشار غیرعمومی توسط پژوهشگاه برگز

مدیر سایت ٠١ فروردين ١٤٠٠

با سلام- تلاش می‌کنیم با لحاظ همه موارد علمی، نسبت به انتشار گزارش‌ها اقدام کنیم.