اهمیت ویدئوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی مجازی/ ايران در آستانه انتخابات- 7
اهمیت ویدئوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی مجازی
میتوان پیشبینی کرد که با توجه به اهمیت انتخابات مجلس دهم و شناختی که جامعه از ارتباط ویدئویی دارد، استفاده از انواع ویدئوها در انتخابات پیش رو نسبت به دورههای قبل بسیار بیشتر شود. نکتة دیگر اینکه با توجه به افزایش سرعت اینترنت، امکان دسترسی به ویدئوها از طریق سایتها و پیامرسانهای موبایلی برای عموم مردم بسیار بیشتر شدهاست. بنابراین، باید انتظار داشت حجم وسیعی از پیامهای ویدئویی در خصوص انتخابات مجلس در ماههای آینده در میان مردم دستبهدست شوند.
صداوسیما به عنوان تنها رسانة صوتی ـ تصویری مجاز کشور انحصار خود را از دست دادهاست و ابزار قدرتمند ویدئو در اختیار همه قرار گرفتهاست. تفکراتی که به هر دلیل جایی در صداوسیما ندارند، امروز دیگر به مدد پیشرفت تکنولوژی این قدرت را دارند که از ابزار تأثیرگذار پیامهای ویدئویی بهره بگیرند.
تجربههای پیشین انتخابات در کشور نشان دادهاست که در تزلزل انحصار صداوسیما بر فضای تصویری کشور، پیامهای ویدئویی نقش مهمی در بازتاب واقعیت و رقمزدن نتایج انتخابات داشتهاند. پیامرسانهای موبایلی در بین مردم کشور فراگیر شدهاند و افزایش سرعت اینترنت در کشور اجازه میدهد فایلهای ویدئویی با کیفیت مطلوبی بر روی این پیامرسانها منتشر شوند. انتخابات دهمین دورة مجلس شورای اسلامی، نخستین انتخاباتی است که پیامرسانهای موبایلی میتوانند به سبب فراگیری گستردهشان نقشی کلیدی در آن بازی کنند.
حسین یزدانشناس، دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشگاه هنر در جستاري كه در كتاب ايران در آستانه انتخابات منتشر شده است به اهمیت ویدئوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی مجازی در آستانة انتخابات مجلس دهم پرداخته است.
براي مشاهده متن كامل اين جستار اينجا كليك كنيد.
رفتار انتخاباتی با نگاهی به مصرف رسانهای/ ايران در آستانه انتخابات- 6
روابط انتخابات و شبکههای اجتماعی موبایلی/ ايران در آستانه انتخابات- 5
الگوی تبلیغات رسمی انتخابات در ایران با تأکید بر صداوسیما/ ايران در آستانه انتخابات- 4
آنلاين بدون ايميل/ ايران در آستانه انتخابات-3
ظرفیت پیامرسانهای موبایلی در انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات-2
رویکرد شبکههای تلویزیونی ماهوارهای به انتخابات در ایران/ ایران در آستانه انتخابات-1