پیامدهای نگاه اصالی به جای نگاه آلی به انتخابات در ایران/ ايران در آستانه انتخابات- 11
بیتوجهی به «وسیلهبودن» انتخابات، اصرار بر نقش مشروعیتبخش انتخابات و تعجیل در برگزاری و طراحی نامناسب زمانبندی از همان ابتدا باعث شده تا مسئلۀ اصلی مجریان و ناظران، پس از اعلام اسامی، نظارت بر روند تبلیغات باشد و آمادگی برای برگزاری انتخابات و رسیدگی به شکایات نامزدهای رد صلاحیتشده، تحتالشعاع آن قرار گیرد. البته، نظامی که بر پایۀ آن عدالتی بنا شده که حق را باز پس میگیرد «حتی اگر مهر زنانشان کردهباشند»، باید تضيیع حق «حتی» یک نفر را هم برنتابد و فرصت و فراغت و تدارک کافی برای رسیدگی به شکایتها داشتهباشد.
محمدرضا جوادی یگانه در جستاري با عنوان پیامدهای نگاه اصالی به جای نگاه آلی به انتخابات در ایران كه در كتاب ايران در آستانه انتخابات منتشر شده است به نقد «انتخابات را به منزلۀ مشروعیت نظام تلقیکردن و هدف اصلی آن را که انتخاب میان دو یا چند فرد یا گروه است، حاشیهای تلقیکردن» پرداخته است.
براي مشاهده متن كامل اينجا كليك كنيد.
تأملی بر مشارکت طبقۀ متوسط در انتخاباتِ پیشِ رو/ ايران در آستانه انتخابات- 10
سازمانهای رفاهی، کنترل سیاسی، شهروندی/ ايران در آستانه انتخابات- 9
انتخابات پارلمانی، هویت جمعی و امر سیاسی/ ايران در آستانه انتخابات- 8
اهمیت ویدئوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی مجازی/ ايران در آستانه انتخابات- 7
رفتار انتخاباتی با نگاهی به مصرف رسانهای/ ايران در آستانه انتخابات- 6
روابط انتخابات و شبکههای اجتماعی موبایلی/ ايران در آستانه انتخابات- 5
الگوی تبلیغات رسمی انتخابات در ایران با تأکید بر صداوسیما/ ايران در آستانه انتخابات- 4
آنلاين بدون ايميل/ ايران در آستانه انتخابات-3
ظرفیت پیامرسانهای موبایلی در انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات-2
رویکرد شبکههای تلویزیونی ماهوارهای به انتخابات در ایران/ ایران در آستانه انتخابات-1