سلسله نشست‌های «مسائل ادبیات داستانی در ایران» برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های «مسائل ادبیات داستانی در ایران» برگزار می‌شود


نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «مسائل ادبیات داستانی در ایران»  با عنوان «بازنمایی گفتمان‌های اجتماعی در ادبیات داستانی معاصر ایران» و با حضور دکتر حسین پاینده و دکتر ناصر فکوهی، 23 خرداد 1395 ساعت 14 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر ناصر فکوهی در خصوص «توجه به امر اجتماعی در فهم سیاستگذارانه از مسائل ادبیات داستانی: الزامات نظری و بایسته‌های سیاستی» و دکتر حسین پاینده درباره «منازعات، گفتمان‌ها و جریانات موجود در سیاست ادبیات داستانی ایران» سخن خواهند گفت.

نظام مطلوبِ  هر یک از جریانات و گفتمان‌ها برای ادبیات داستانی، تلقی و به تبع آن راهکارهای ممکن آن‌ها برای مواجهه با مسائل ادبیات داستانی از دیگر مباحث نشست اول مسائل ادبیات داستانی در ایران است.

سلسله نشست‌های مسائل ادبیات داستانی تلاش دارد تا از طریق ایجاد گفتگوی اجتماعی میان ذی‌نفعان و صاحب‌نظران حوزه ادبیات داستانی، تصويري واقع‌گرايانه و منسجم از مسائل و چالش‌هاي پيش روي اين حوزه ارائه کند. از جمله مفروضات اصلی این سلسله نشست‌ها تنوع جریان‌ها و گفتمان‌های شکل‌دهنده به ساختار ادبیات داستانی و به تبع آن بروز و ظهور آن‌ها در سیاستگذاری این حوزه است.

در این نشست‌ها تلاش خواهد شد تا نمایندگان مجموعه گفتمان‌های رسمی و غیررسمی تأثیرگذار در «سیاست ادبیات داستانی» به طرح ایده‌ها و نظرات خود بپردازند.

حضور پژوهشگران و علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید