همایش ملی «سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی» با همکاری پژوهشگاه برگزار می‌شود

همایش ملی «سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی» با همکاری پژوهشگاه برگزار می‌شود

همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه ی سواد رسانه ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت « نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه ی سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی– کاربردی برگزار می‌شود.

این همایش از سوی  مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۵برگزار می‌شود.

مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵ است.

 موضوعات و محورهای این همایش عبارت است از:

الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی

•    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛

•    شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛

•    تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛

•    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی

 

ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی

•    نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛

•    الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛

•    آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛

•    سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی

پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور

•    نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه ی پایدار؛

•    جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛

•    سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛

•    تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای

ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه

•    نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛

•    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛

•    نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛

•    جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها

 

ث:  آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی

•    جایگاه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛

•    سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛

•    سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛

•    نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی

 

اولویت های مورد تاکید برای ارائه  مقاله و گزارش های کاربردی

• رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛ 

• بازی های رایانه ای:  بازی های رایانه ای و کنسولی، بازی های تلفن همراه، بازی های بر خط، بازی های جدی؛

• رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره  تلویزیونی

 

نحوه ارسال آثار

علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه ی دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتی http://www.saramad.ir  مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید