همایش ملی «سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی» با همکاری پژوهشگاه برگزار میشود
همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت پذیری عمومی در حوزه ی سواد رسانه ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت « نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه ی سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی– کاربردی برگزار میشود.
این همایش از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۵برگزار میشود.
مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵ است.
موضوعات و محورهای این همایش عبارت است از:
الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛
• شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛
• تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی
ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی
• نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛
• الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛
• آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛
• سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی
پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور
• نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه ی پایدار؛
• جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛
• سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛
• تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای
ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه
• نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهای یادگیری و الزامات؛
• نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛
• جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها
ث: آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی
• جایگاه سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛
• سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛
• سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛
• نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی
اولویت های مورد تاکید برای ارائه مقاله و گزارش های کاربردی
• رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛
• بازی های رایانه ای: بازی های رایانه ای و کنسولی، بازی های تلفن همراه، بازی های بر خط، بازی های جدی؛
• رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره تلویزیونی
نحوه ارسال آثار
علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه ی دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتی http://www.saramad.ir مراجعه نمایند.