کتاب «بلوتوث و شبکه‏ سازی اجتماعی» منتشر شد

کتاب «بلوتوث و شبکه‏ سازی اجتماعی» منتشر شد

کتاب «بلوتوث و شبکه‏ سازی اجتماعی؛ شبکه ارتباطی بلوتوثی در مترو شهر تهران» منتشر شد.

این اثر، پژوهشی است که توسط دکتر سعیدرضا عاملی  و اسماعیل رمضانی و با نظارت دکتر علی حاجی‌محمدی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.

این کتاب در هفت فصل تدوین شده است: «بلوتوث؛ ماهیت و کابرد»، «تلفن همراه، بلوتوث و شبکه‌سازی اجتماعی»، «بلوتوث و شبکه‌سازی اجتماعی مطالعه موردی»، «یافته‌های مطالعه میدانی شبکه بلوتوثی مترو تهران»، «تحلیل محتوای متن‌ها، بلوتوث و شکل‌های نوین شبکه‌سازی اجتماعی در مترو تهران» و «فناوری و مصرف اجتماعی یک مدل تبیینی» عناوین هفت فصل این کتاب است.

يافته‌هاي اين پژوهش نشان می‌دهد چگونه مؤلفه‌هاي كلان اجتماعي و فرهنگي در همگرايي با قابليت‌هاي ارتباطي بلوتوث توانسته‌اند با پديدآوری فضای ارتباطی جديد براي يك وسيله محدود ارتباطي كاربردی متفاوت ايجاد كنند.

مجموعه تحقیقات اسنادی و میدانی در این کتاب به دنبال اثبات این موضوع است که بلوتوث می‏‌تواند کارکردی بیشتر از حذف سیم داشته باشد. این کارکرد جدید در فرایند مصرف اجتماعی متفاوت این فناوری می‏‌تواند شکل بگیرد؛ همان‏طور که مطالعه میدانی شبکه بلوتوثی مترو شهر تهران به‏ خوبی آن‏را نشان می‌‏دهد.

نتایج تحقیقات این اثر نشان می‌دهد که به‏ طور کلی شرایط اجتماعی جامعه چگونه می‌‏تواند مصرف متفاوتی را برای فناوری‌ها رقم بزند. این پژوهش همچنین می‏‌تواند با توجه به نتایج مطالعات اسنادی و میدانی، مدل مناسبی را نیز برای مصرف اجتماعی فناوری تبیین کند.

کتاب «بلوتوث و شبکه‏‌سازی اجتماعی؛ شبکه ارتباطی بلوتوثی در مترو شهر تهران» با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.


برای خرید اینجا کلیک کنید.




مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید