طرح پژوهشی«تحلیل پدیدارشناختی تجربه‌­های زیسته کاربران شبکه­‌های اجتماعی موبایلی با تمرکز بر اینستاگرام» در پژوهشگاه اجرا می‌شود

طرح پژوهشی«تحلیل پدیدارشناختی تجربه‌­های زیسته کاربران شبکه­‌های اجتماعی موبایلی با تمرکز بر اینستاگرام» در پژوهشگاه اجرا می‌شود

هدف عمده این پژوهش کاوش در معناهای تجربه­‌های شخصی کاربران ایرانی اینستاگرام از منظر روایت اول شخص و سپس تحلیل و تفسیر آنها است. در کنار این هدف اصلی، بافتار اصلی کسب این تجربه یعنی خود شبکه اینستاگرام نیز مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. بدین منظور، این شبکه اجتماعی به منزله یکی از اجزاء و عناصر اکوسیستم رسانه‌­های اجتماعی تحلیل خواهد شد.

این طرح در قسمت نخست به مطالعه اينستاگرام اختصاص دارد و این شبکه را بر اساس رویکردهای اقتصاد سیاسی و نظریه کنشگر – شبکه و از منظر محتوا، کاربران، مالکیت، مدل تجاری، حکمرانی و فناوری تحلیل می‌کند.

بخش دوم این طرح نیز، شامل تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته تعدادی از کاربران فعال شبکه اینستاگرام در ایران است.

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید