٢٣ مرداد ١٣٩٥
طرح پژوهشی«تحلیل پدیدارشناختی تجربههای زیسته کاربران شبکههای اجتماعی موبایلی با تمرکز بر اینستاگرام» در پژوهشگاه اجرا میشود
هدف عمده این پژوهش کاوش در معناهای تجربههای شخصی کاربران ایرانی اینستاگرام از منظر روایت اول شخص و سپس تحلیل و تفسیر آنها است. در کنار این هدف اصلی، بافتار اصلی کسب این تجربه یعنی خود شبکه اینستاگرام نیز مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. بدین منظور، این شبکه اجتماعی به منزله یکی از اجزاء و عناصر اکوسیستم رسانههای اجتماعی تحلیل خواهد شد.
این طرح در قسمت نخست به مطالعه اينستاگرام اختصاص دارد و این شبکه را بر اساس رویکردهای اقتصاد سیاسی و نظریه کنشگر – شبکه و از منظر محتوا، کاربران، مالکیت، مدل تجاری، حکمرانی و فناوری تحلیل میکند.
بخش دوم این طرح نیز، شامل تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته تعدادی از کاربران فعال شبکه اینستاگرام در ایران است.
مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید