متن کامل کتاب «جامعه‌شناسی مصرف موسیقی» در دسترس قرار گرفت

متن کامل کتاب «جامعه‌شناسی مصرف موسیقی» در دسترس قرار گرفت

متن کامل کتاب «جامعه‌شناسی مصرف موسیقی» از دستاورهای پژوهشی  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات که در سال  ۱۳۸۶ منتشر شده است، در دسترس قرار گرفت.

پژوهشگر در م‍ق‍دم‍ه‌ این اث‍ر، م‍وس‍ی‍ق‍ی‌ را ب‍ه‌ ع‍ن‍وان‌ ب‍خ‍ش‍ی‌ از ف‍ع‍ال‍ی‍ت‌ ه‍ای‌ ه‍ن‍ری‌ ان‍س‍ان‌ ام‍روزی‌ م‍ع‍رف‍ی‌ و دلای‍ل‌ خ‍ود را در پ‍رداخ‍ت‍ن‌ ب‍ه‌ پ‍ژوه‍ش‌ ح‍اض‍ر ب‍ر م‍ی‌ ش‍م‍ارد و پ‍س‌ از ب‍ح‍ث‍ی‌ ک‍وت‍اه‌ درب‍اره‌ پ‍ژوه‍ش‌ در م‍وس‍ی‍ق‍ی‌ از دی‍دگ‍اه‌ م‍ردم‌‌ش‍ن‍اخ‍ت‍ی‌ و ی‍ادآوری‌ ای‍ن‌ ن‍ک‍ت‍ه‌ ک‍ه‌ ت‍ح‍ق‍ی‍ق‌ او در گ‍س‍ت‍ره‌ ج‍غ‍راف‍ی‍ای‌ ش‍ه‍ر ت‍ه‍ران‌ ان‍ج‍ام‌ پ‍ذی‍رف‍ت‍ه‌ اس‍ت‌ ی‍اف‍ت‍ه‌ ه‍ای‌ خ‍ود را درب‍اره‌ موضوع م‍ورد ن‍ظر در ۵ ف‍ص‍ل‌ ب‍ا خ‍وان‍ن‍ده‌ در م‍ی‍ان‌ م‍ی‌‌گ‍ذارد.

او در ن‍خ‍س‍ت‍ی‍ن‌ ف‍ص‍ل‌ از دی‍دگ‍اه‌ ن‍ظری‌ و ض‍م‍ن‌ دو ب‍ح‍ث‌ ک‍ل‍ی‌ ب‍ه‌ ت‍ب‍ی‍ی‍ن‌ ذائ‍ق‍ه‌‌ه‍ای‌ م‍وس‍ی‍ق‍ای‍ی‌ و پیام‍ده‍ای‌ گ‍وش‌ دادن‌ ب‍ه‌ م‍وس‍ی‍ق‍ی‌ و ف‍ع‍ال‍ی‍ت‌ م‍وس‍ی‍ق‍ای‍ی‌ و م‍ص‍رف‌ آن‌ م‍ی‌‌پ‍ردازد. س‍ب‍ک‌ زن‍دگ‍ی‌ ب‍ه‌ ع‍ن‍وان‌ ال‍گ‍وی‌ م‍ن‍س‍ج‍م‍ی‌ از رف‍ت‍اره‍ا در ی‍ک‌ گ‍روه‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌، س‍رم‍ای‍ه‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌، ق‍درت‌ ش‍ن‍اخ‍ت‌ و درک‌ ه‍ن‍ری‌ در م‍ی‍ان‌ طب‍ق‍ات‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ و م‍اه‍ی‍ت‌ طب‍ق‍ات‍ی‌ ذائ‍ق‍ه‌ ه‍ا از دی‍دگ‍اه‌ دان‍ش‍م‍ن‍دان‌ ع‍ل‍وم‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ و ... م‍وض‍وع‌ ب‍ح‍ث‌ ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ در ای‍ن‌ ف‍ص‍ل‌ اس‍ت‌.

در ف‍ص‍ل‌ دوم‌ پژوهشگر ی‍ادآور م‍ی‌ ش‍ود ک‍ه‌ ب‍ه‌ ش‍ی‍وه‌ پ‍ی‍م‍ای‍ش‌ ب‍ا ۸۰۷ ن‍ف‍ر از ش‍ه‍رون‍دان‌ ت‍ه‍ران‍ی‌ ب‍ه‌ گ‍ف‍ت‍گ‍و ن‍ش‍س‍ت‍ه‌ و آن‍گ‍اه‌ ب‍ر اس‍اس‌ اص‍ل‍ی‌‌ت‍ری‍ن‌ م‍ف‍اه‍ی‍م‌ م‍ورد ن‍ظر و س‍ن‍ج‍ش‌ ای‍ن‌ م‍ف‍اه‍ی‍م‌ ب‍ه‌ ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ و ت‍وض‍ی‍ح‌ و اث‍ب‍ات‌ ف‍رض‍ی‍ه‌ه‍ای‌ م‍طرح‌ ش‍ده‌ در ب‍خ‍ش‌ه‍ای‌ آغ‍ازی‍ن‌ پ‍رداخ‍ت‍ه‌ اس‍ت.

ف‍ص‍ل‌ س‍وم‌ پ‍ژوه‍ش‌ ت‍ح‍ت‌ ع‍ن‍وان‌ »ش‍ه‍رون‍دان‌ و م‍ص‍رف‌ م‍وس‍ی‍ق‍ی‌« ب‍ه‌ ارائ‍ه‌ ی‍اف‍ت‍ه‌‌ه‍ای‌ ت‍وص‍ی‍ف‍ی‌ م‍رب‍وط ب‍ه‌ م‍ص‍رف‌ م‍وس‍ی‍ق‍ی‌ م‍ی‌‌پ‍ردازد.

در ف‍ص‍ل‌ چ‍ه‍ارم‌ ن‍وی‍س‍ن‍ده‌ ب‍ه‌ م‍ق‍ول‍ه‌‌ه‍ای‍ی‌ ه‍م‍چ‍ون‌ راب‍طه‌ س‍ب‍ک‌ زن‍دگ‍ی‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ و م‍ص‍رف‌ م‍وس‍ی‍ق‍ی‌، راب‍طه‌ ج‍ای‍گ‍اه‌ اف‍راد در ق‍ش‍رب‍ن‍دی‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ و م‍ص‍رف‌ م‍وس‍ی‍ق‍ی‌، ت‍ب‍ی‍ی‍ن‌ ذائ‍ق‍ه‌ م‍وس‍ی‍ق‍ای‍ی‌، م‍ص‍رف‌ م‍وس‍ی‍ق‍ی‌ و گ‍رای‍ش‌ ه‍ای‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ - س‍ی‍اس‍ی‌ پ‍رداخ‍ت‍ه‌ اس‍ت‌.

در فصل پنجم نیز ضمن ارائه  خلاصه‌ای از مهمترین یافته‌های توصیفی و تبیینی، نتیجه‌گیری هایی که هم دستاوردی عملی در جهت سیاستگذاری فرهنگی داشته و هم راهگشای پژوهش و دستاوردهای بیشتر برای مطالعه جامعه‌شناختی باشد، ارائه شده است.

برای دریافت متن کامل کتاب اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید