شبکۀ وب‎سایت‏های «فرهنگی و مذهبی» ایران در فضای مجازی تحلیل می‌شود

شبکۀ وب‎سایت‏های «فرهنگی و مذهبی» ایران در فضای مجازی تحلیل می‌شود

طرح پژوهشی «تحلیل شبکۀ وب‎سایت‏های «فرهنگی و مذهبی» ایران در فضای مجازی» توسط حامد طالبیان در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا می‌شود.

در فضای مجازی ایران تحقیقات قابل توجهی درباره وب‏سایت‏ها صورت پذیرفته است، اما کمتر به روابط پیوندی بین وب‏سایت‏ها از طریق هایپرلینک‏ها توجه شده است. این پژوهش به‏دنبال شناسایی و تحلیل شبکه پیوند وب‏سایت‏های فرهنگی- مذهبی ایران است. دسته‏بندی رسمی از وب‏سایت‏های فضای مجازی ایران در پایگاه رسمی پیوندها ارائه شده که مبنای این پژوهش قرار گرفته است. پرسش اصلی این تحقیق آن است که وب‏سایت‏های فرهنگی- مذهبی در فضای مجازی ایران، از نظر شبکه روابط پیوند متقابل (هایپرلینک‏ها) در چه وضعیتی قرار دارند؟

هدف اصلی این تحقیق، شناسایی روابط هموندی و پیوندی میان وب‏سایت‏های فرهنگی- مذهبی در فضای مجازی ایران و ترسیم نمودار روابط هر یک از زیر گروه‏هاست تا علاوه بر امکان ارائه تحلیلی کلی درباره وضعیت روابط هایپرلینک بین وب‏سایت‏های فرهنگی- مذهبی، امکان مقایسه بین زیرگروه‏های وب‏سایتی نیز فراهم شود.

نتایج این پژوهش امکان مقایسه و ارزیابی کمی زیرگروه‌های مختلف سایت‌های فرهنگی و مذهبی و نیز میان سایت‌های مختلف ذیل یک گروه را فراهم می‌کند. این دانش به سیاستگذاران و تصمیم‌گیران در ارزیابی وضعیت وب‌سایت‌های ایرانی کمک می‌کند و به آن‌ها در تدوین سیاست‌های مختلفی برای بهبود وضعیت وب‌سایت‌های ایرانی، حمایت و تشویق از وب‌سایت‌های برتر و دامن زدن به رقابت در میان گروه‌های کم پیوند‌تر یاری می‌رساند.





مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید