مدل درآمدزایی خبرگزاری‌های ایران پژوهش می‌شود

مدل درآمدزایی خبرگزاری‌های ایران پژوهش می‌شود

مدل درآمدزایی خبرگزاری‌های ایران توسط «لیلا مقدم‌فر» در پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات پژوهش می‌شود.

این پژوهش که در قالب گزارش کارشناسی- فرهنگی تهیه می‌شود، تلاش دارد رسانه‌های دیجیتال نظیر خبرگزاری‌ها را که در سالهای اخیر در عرصه داخلی و بین‌المللی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، بررسی کند.

در ایران با توجه به اینکه دولت، خبرگزاری‌ها را تامین مالی می‌کند تاکنون تلاشی برای درآمدزا بودن این رسانه صورت نگرفته است. بنابراین لازم است الگوی کسب و کار مناسبی برای خبرگزاری‌ها ارائه و چالش‌های اصلی را که مانع از استقلال مالی آنها می‌شود شناسایی کرد.

این گزارش پژوهشی، درصدد است تا ایده‌هایی را که بکارگیری آنها موجب درآمدزایی خبرگزاری‌ها می‌شود گردآوری و تبیین نماید.



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید