در گروه مطالعات کودکی انجام می‌شود:

تدوین گزارش‌های سیاستی در حوزه مطالعات کودکی

تدوین گزارش‌های سیاستی در حوزه مطالعات کودکی

۲۰ گزارش سیاستی در حوزه مطالعات کودکی از سوی متخصصان این حوزه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی تدوین می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در چند ماه اخیر گروه مطالعات کودکی در مرکز طرح‌های ملی پژوهشگاه با هدف شناخت بیشتر دنیای کودکان و نوجوانان ایران راه اندازی شده است. فعالیت‌های این گروه شامل بخش‌هایی از جمله؛ انجام پیمایش و نظرسنجی با هدف تولید داده، ترجمه متون، تدوین گزارش‌های سیاستی، برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری همایش است.

در بخش تدوین گزارش‌های سیاستی تلاش می‌شود مسائل کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بررسی شود. کودکان در اسناد قانونی و فرداستی ایران، نهادهای فرهنگی و اجتماعی دولتی و حاکمیتی کودکان در ایران، کودکان و نوجوانان در برنامه‌های پنج ساله توسعه در ایران، ادبیات کودک در ایران، کودکان و فقر و نابرابری در ایران، کودکان و خانواده در ایران، مطالعات کودکی در ایران و مطبوعات و رسانه‌های کودک و نوجوان در ایران ازجمله عناوین گزارش‌های سیاستی است که تدوین خواهد شد. 


همچنین کودکان و فضای مجازی در ایران، نهادهای غیردولتی اجتماعی و فرهنگی کودکان در ایران، آموزش‌های غیررسمی کودکان و نوجوان در ایران، تولیدات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در ایران، حقوق فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان ایران، وضعیت کنونی و روندهای جمعیتی کودکان در ایران، نشر کتاب کودک و نوجوان در ایران، تولیدات آثار مذهبی برای کودکان و نوجوانان، محیط زیست و کودکی در جامعه امروز ایران، زمینه‌ها و ظرفیت‌های فعالیت‌های داوطلبانه کودکان و نوجوانان در ایران، سینمای کودک و نوجوان در ایران و مسئله شناسی اجتماعی فرهنگی کودکان در ایران  امروز از دیگر عناوین گزارش‌های سیاستی است که  تدوین خواهد شد.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید